۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
اسپورتیج زیباتر می‌شود
کیا به دنبال بهبود محصولات برای بازار اروپا

اسپورتیج زیباتر می‌شود

شرکت خودروسازی کیا موتورز به تازگی از نسل جدید اسپورتیج که مخصوص بازار اروپا طراحی شده، رونمایی کرد. این نسل با خط مشی از طراحی EV۶ تولید و به زودی روانه بازار خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی کیا به صورت رسمی از نسل جدید کراس اوور سایز کوچک خود یعنی اسپورتیج رونمایی کرد، این نسل مختص بازار اروپا طراحی و تولید شده است. نسخه اروپایی اسپورتیج با تغییراتی اندک در ابعاد مواجه شده است. به صورت کلی بدنه این کراس‌اوور سایز کوچک دارای حجم و سطوح عضلانی است که از فلسفه طراحی کیا که در هاچ‌بک کراس‌اوور این کمپانی یعنی EV۶ ارائه شد، پیروی می‌کند.

 کریم حبیب مدیرارشد طراحی کیاموتورز و سر طراح ارشد سابق ب‌ام‌و، اسپورتیج جدید را اس‌یووی مدرن و عمیقا ابتکاری می‌داند. این طراح سرشناس در خصوص اسپورتیج، گفت: طراحی مجدد اسپورتیج به ما فرصتی بزرگ داد تا کار جدید انجام دهیم؛ ما از محصول جدید کیا EV۶ الهام گرفتیم. شاید شما بگویید نتیجه این طراحی چه شد؟ من می‌توان تنها بگویم فوق‌العاده و معرکه شده است.

 در نسخه اروپایی اسپورتیج جدید خط کمربندی کمی بالاتر رفته و در مقایسه با نسخه بازار جهانی سومین چراغ از آن حذف شده است. همچنین تغییرات در ابعاد بدنه منجربه شده تا ستون C خودرو نیز دستخوش تغییرات قرار گیرد. اما کابین اسپورتیج اروپا نیز همانند نسخه‌های بازار جهانی دارای کلاستر۱۲.۳ اینچی و صفحه نمایش لمسی عریض است.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha