۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
۱۱۴ هزار تن کالای استاندارد از مهران به عراق صادر شد
مدیرکل استاندارد ایلام:

۱۱۴ هزار تن کالای استاندارد از مهران به عراق صادر شد

ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مهناز همتی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت:  کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب در راستای حفظ بازارهای جهانی از مهمترین اهداف طرح صدور گواهینامه استاندارد در استان به شمار می رود.

وی عنوان کرد: شهرستان مهران به سبب اینکه یکی از درگاه ‌های اصلی صادرات و واردات به کشور عراق به شمار می‌رود عملکرد، نظارت و آزمایشگاه‌ استاندارد در سطح این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و رضایت مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: بر همین اساس مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده که بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد مواد شیمیایی و کربنات کلسیم بوده است.

همتی با اشاره به قوانین موجود در خصوص کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی از سوی ادارات استاندارد ادامه داد: بر اساس این قوانین تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات و صادرات می شوند، باید پیش از ورود به کشور یا خروج از آن تاییدیه های استاندارد را دریافت کنند.

کد خبر: ۱٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha