۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
بازار فارکس؛ گفته ها و ناگفته ها

بازار فارکس؛ گفته ها و ناگفته ها

اول از همه چیز بهتر است حقیقت را درباره بازار فارکس بدانید. طبق آمارهایی که خود بروکرها مطرح می‌کنند، بیش از ۷۵ درصد تریدرها، متضرر میشوند.

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: اول از همه چیز بهتر است حقیقت را درباره بازار فارکس بدانید. طبق آمارهایی که خود بروکرها مطرح می‌کنند، بیش از ۷۵ درصد تریدرها، متضرر میشوند. این حقیقتی است که در بازار فارکس وجود داشته و باز هم افراد جدید، بدون دانش وآگاهی کافی، وارد این حوزه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند. شکی وجود ندارد که بازار فارکس، در حال حاضر بزرگترین بازار دنیا از لحاظ حجم مبادلات مالی روزانه بوده و توانسته سرمایه‌ی بسیار زیادی را برای بعضی از تریدرها ایجاد کند. اما این بدان معنا نیست که با وارد شدن به این بازار می‌توان با خیال آسوده و بدون دغدغه، درآمد خالص ایجاد کرد. در این بازار (همانند تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری)، باید دانش کافی را داشت و ابزارهای کاربردی را شناخت تا بتوان به درآمد مناسبی رسید.

فارکس چیست
فارکس ترجمه Foreign Exchange و به معنای تبادل ارزها است. شاید برای شما سوال شود که چرا بازار فارکس این حجم از تبادلات مالی روزانه را دارد؟ پاسخ ساده است. به این دلیل که کشورها نمی‌توانند بدون همکاری با یکدیگر، در صنعت، کشاورزی، اقتصاد و … موفق باشند. هیچ محصولی در دنیا نیست که به صورت کامل در یک کشور تولید شود. برای مثال، بسیاری از قطعات الکترونیکی استفاده شده در خودروها (مثلا محصولات تویوتا) توسط شرکت زیمنس آلمان تولید می‌شود. مسئول خرید شرکت تویوتا باید از موجودی نقدی شرکت (احتمالا ین ژاپن) برای خرید قطعات آلمانی (احتمالا بر مبنای یورو) استفاده کند. اما به ازای هر یک یورو، چند ین باید پرداخت شود؟ چه چیزی این برابری ارزها در مقابل یکدیگر را مشخص می‌کند؟

بازار فارکس این برابری ارزها را مشخص می‌کند. در حقیقت، عرضه و تقاضایی که در بازار فارکس شکل می‌گیرد، مبنایی برای تعیین ارزش ارزها در مقابل یکدیگر است. بهتر است بدانید که بخش بسیار کوچکی از افراد حاضر در بازار فارکس، تریدرها (سرمایه‌گذارانی همچون من و شما) بوده و بیشتر فعالیت مربوط به عرضه و تقاضای ایجاد شده بر مبنای ارتباط میان اقتصاد و صنعت کشورها با یکدیگر است. این اتفاق همه روزه در جریان بوده و تریدرها، بخش کوچکی از آن هستند. به همین دلیل هم هنگام سخنرانی رییس جمهور آمریکا و یا اتخاذ تصمیم‌های جدید در فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی آمریکا)، ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهان، نوسانات قابل توجهی دارد.

بروکر فارکس چیست ؟
بروکر (Broker) رابط بین خریدار و فروشنده است این ساده ترین تعریفی است که میتوان برای بروکر ارائه داد.ماهیت غیر متمرکز بازار فارکس باعث شکل گیری یک کارگزاری و قوانین بین المللی در این بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خریدار هم فروشنده در این بازار فعالیت دارند و کارگزاران رابط بین خریداران و فروشندگان در این بازار هستند که از طریق یک کانال بین بانکی این تراکنش ها را انجام می دهند. زمانی که تریدر یک جفت ارز را در بازار فارکس خریداری میکند بدین معنی است که یک فروشنده دیگر دقیقا در حال فروش همین جفت ارز است.

حال اگر بروکری در میان نبود یک تریدر چگونه متوجه شود کسی قصد فروش جفت ارزی را دارد؟

چگونه فروشنده را اعتبار سنجی کند؟ چگونه فرآیند انتقال پول را در لحظه انجام دهد؟

بازار فارکس گفته ها و ناگفته ها


برای انتخاب یک بروکر فارکس شما باید موارد و مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید اموری مانند اعتبار بروکر فارکس یا قدمت و سابقه آن یا بررسی شکایات مطرح شده از آن بروکر و حتی لیست خدمات ارائه شده از طرف بروکر فارکس مورد نظر شما.

یکی از سایتهایی که تمامی این موارد را از معرفی بروکر فارکس تا بررسی و نقد را بصورت کاملا رایگان و یکجا برای شما فراهم کرده است سایت تجارت فارکس است که میتوانید از خدمات آن بصورت رایگان استفاده کنید.

بهترین سایت آموزش فارکس کدام است ؟

همانطور که میدانید برای وارد شدن به هر شغل و حرفه ای شما نیاز دارید تا آموزش ببینید.برای ورود به بازار فارکس نیز سایتهای مختلفی وجود دارد که اقدام به ارائه خدمات آموزش فارکس میکنند اما آنچه در بین همه آنها عمومیت دارد این است که تمامی این سایتها آموزش های خود را بصورت پکیج یا دوره های آموزشی به فروش میرسانند و شما نمیتوانید مطمئن باشید که در قبال هزینه ای که میکنید آیا واقعا یک آموزش مفید و کاربردی را دریافت میکنید.

ما چندین سایت و پکیج های آنها را بررسی و خریداری کردیم تا با محتوی آنها بیشتر آشنا شویم بدون تعارف تمامی آموزش های موجود در این سایتها و پکیج ها همان مواردی بودند که در سرتاسر اینترنت به رایگان در دسترس شما قرار گرفته است.

اما بهترین آموزش فارکس را در سایت تجارت فارکس یافتیم که تمامی آنچه شما نیاز دارید را از سطح مبتدی تا حرفه ای بصورت تصویری و گام بگام در قالب دوره رایگان منتشر کرده است.

آشنایی با تجارت فارکس

با یک جستجوی ساده، صدها وبسایت آموزشی مختلف را برای یادگیری پیدا خواهید کرد. شکی وجود ندارد که بهترین مرجع برای یادگیری سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، یک مرجع انگلیسی زبان است. اما از آنجاییکه یادگیری به زبان فارسی راحتتر است، می‌توانید همان منابع را به زبان فارسی بخوانید. یکی از بهترین سایت ‌های آموزش بازار فارکس به زبان فارسی را در این وبسایت مشاهده کنید. در این سلسله مقالات، صفر تا صد (از مبتدی تا کاملا پیشرفته) آموزش‌های لازم بازار فارکس در اختیار شما قرار داده شده است.

این دوره های مدون توسط گروه تجارت فارکس با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی فعالیت  در Forex تدوین شده تا بهترین منابع در اختیار تریدرهای ایرانی قرار بگیرد. از آنجاییکه یادگیری با استفاده از تصویر و ویدئو، قطعا بهتر از متون طولانی و خشک است، تجارت فارکس هر کجا که لازم بود، ویدئوها را در اختیار مخاطبان قرار داده است. تمامی ویدئوها در آپارات آپلود شده‌اند تا مصرف اینترنت شما به حداقل ممکن رسیده و با سرعت بیشتری، دوره‌ی آموزشی مورد نیاز خود را تکمیل کنید.

خدمات سایت تجارت فارکس محدود به آموزش فارکس نیست و خدماتی چون معرفی و نقد و بررسی بروکرهای فارکس یا معرفی و آموزش انواع اندیکاتور فارکس و اکسپرت فارکس به همراه لینک دانلود آنها را نیز به سادگی در دسترس شما قرار داده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha