۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
طرح کمیسیون اجتماعی مجلس برای حمایت از کارگران و اصناف آسیب‌دیده از کرونا
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

طرح کمیسیون اجتماعی مجلس برای حمایت از کارگران و اصناف آسیب‌دیده از کرونا

عیسی زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از تلاش این کمیسیون برای تدوین طرحی جهت ارائه در ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور حمایت از کارگران و اصناف آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده، با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگران و اصناف در شرایط شیوع کرونا به شدت در تنگنای اقتصادی قرار گرفته‌اند در تشریح نحوه ورود کمیسیون اجتماعی برای حمایت از آنها، گفت: حدود ۱۸ ماه است که اغلب کارگران از جمله کارگران ساختمانی یا افرادی که در حوزه نظافت منازل فعالیت داشتند یا در تالارها یا مراکز تفریحی مشغول به فعالیت بودند در پی شیوع کرونا از نظر معیشتی به طور جدی آسیب دیده‌اند چرا که یا شغل خود را از دست داده‌اند یا با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعداد این کارگران آسیب‌دیده از کرونا قابل توجه بوده به ویژه تعداد کارگران خانم که در این ۱۸ ماه شغل خود را از دست داده‌اند بیشتر است و متاسفانه تعداد زیادی از آنها سرپرست‌خانوار نیز هستند.

وی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی در پی گزارش‌هایی که از وضعیت کارگران و افراد دارای مشاغل غیررسمی دریافت کرده به دنبال ایجاد شرایطی است که از این اقشار به طور ویژه حمایت شود در همین راستا رییس کمیسیون به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است تا کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به دنبال این پیشنهاد نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف اعم از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس اتاق اصناف استان تهران، رییس سازمان بهزیستی کل کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد و از آنها خواستیم تا پیشنهادات خود را در قالب گزارش‌ مکتوب به کمیسیون ارائه دهند تا بر اساس آن طرحی جهت تشکیل این کمیته برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا به ویژه کارگران، تدوین شده و در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که کارگران با دستان هنرمندانشان زینت‌بخش خیابان‌های شهر و منازل ما هستند و یکی از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند که خدمات درخوری را ارائه می‌دهند، بنابراین شایسته نیست که در این شرایط که در تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه شده‌اند اجازه دهیم حقوقشان تضییع شود. ضمن اینکه در این طرح باید به حقوق اصناف آسیب‌دیده از کرونا نیز به طور ویژه توجه شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha