۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
 کاهش ۷۰ درصدی سرویس‌های ناوگان اتوبوسرانی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۷۰ درصدی سرویس‌های ناوگان اتوبوسرانی در مازندران

ساری- محمودی، فعال حوزه حمل ونقل مازندران با اشاره به کاهش سفر با ناوگان عمومی در دوران کرونا گفت: تعداد سرویس های اتوبوسرانی استان ۷۰ درصد کاهش یافت.

محمد محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کرونا آسیب زیادی به صنعت حمل ونقل در حوزه اتوبوسرانی شده و سبب بیچارگی فعالان این حوزه شده است، افزود: این بحران منجر به کاهش مسافر در بخش حمل ونقل عمومی شده است.

وی با اشاره به تعیین سهمیه ۳۰ درصدی برای تعداد سرویس ها اظهار داشت: قیمت یک اتوبوس بیش از چهار میلیارد تومان است و فقط اوایل کرونا شاهد افزایش کرایه به خاطر کاهش تعداد مسافر بودیم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی گیتی پیما در ساری گفت: متاسفانه هم تعداد سرویس ها و هم مسافران کاهش یافته است و اگر اتوبوسی ۴۴ صندولی داشته باشد مجاز به سفر با ۱۶ تا ۱۷ مسافر است.

محمودی با بیان اینکه کرایه های متناسب با تورم نیست، افزود: اتوبوس از یک سو با ۱۶ مسافر سفر می کند و از سوی دیگر احتمال دارد طرف دیگر نیز خاالی برگردد.

وی با اظهار اینکه کرونا سبب رونق کار سواری های کرایه شده است، افزود: رانندگان و شرکت های اتوبوسی اگر بخواهند بار و کالا جابجا کنند با شکایت مسافر مواجه می شود.

این فعال صنعت حمل ونقل با عنوان اینکه هیچ حمایتی از فعالان اتوبوسرانی به عمل نیامده است، افزود: متاسفانه فقط زمانی که حادثه ای رخ می دهد و یا تصادف می شود، تازه مسئولان متوجه می شوند، صنعتی به نام حمل ونقل وجود دارد و با حالت بازدارندگی برخورد می کنند.

محمودی با اظهار اینکه طی ۱۸ ماه گذشته سفر با ناوگان عمومی کاهش چشمگیری یافته است، افزود: طی دو هفته ای که شرایط کامل قرمز بود، ۳۰ درصد سرویس های اتوبوسرانی را کاهش دادند.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha