۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
سامانه جامع تجارت توزیع را رها کرده است
رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران:

سامانه جامع تجارت توزیع را رها کرده است

مدیحی، رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران، با اشاره به نواقص سامانه جامع تجارت تاکید کرد که در زمان توزیع، هیچ نظارتی بر روند کاری این سامانه وجود ندارد.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی طامه درباره افزایش قیمت ادویه این گونه پاسخ داد: بارها اعلام کرده ایم که سیستم توزیع ما دچار اشکال است.

وی افزود: با افزایش قیمت دلار قیمت ها فزونی می گیرد ولی با کاهش نرخ دلار همواره شاهد هستیم که کالاها تغییر قیمتی ندارند.

مدیحی طامه گفت: این مسئله به دلیل نبود نظارت است و ان شاالله در این دولت، دستگاه های نظارتی بهتر کار خود را اجرایی می کنند.

رئیس شعبه ۱۴ بدوی بیان کرد: حاشیه سود در هر صورت باید رعایت شود ولی نبود نظارت باعث شده است که متاسفانه مردم متضرر شوند و با افزایش قیمت ها، پایین آمدنی در کار نباشد.

مدیحی طامه همچنین تاکید کرد که هیچ پرونده تخلفاتی برای چنین افرادی تشکیل نمی شود.

سامانه جامع تجارت نیز خوب است ولی در زمان توزیع هیچ رصدی روی آن انجام نمی گیرد و مشخص نمی گردد که محصول با چه قیمتی فروخته شده است.

همچنین علیرضا علیرضایی، رئیس اتحادیه عطاران تهران با این ادعا که سایر اجناس در سطح جامعه گران شده است، ادویه نیز افزایش قیمت داشته، گفت: ممکن است در برخی جاها ۱۵ و دربرخی نقاط ۲۵ درصد افزایش قیمت و یا گرانی بیشتر داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه رأسا اقدام به گران کردن اقلام کرده است، گفت: اتحادیه هیچ نقشی ندارد که قیمت را مشخص کند یا آن را بالا ببرد.

علیرضایی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده وجود دارد و مسئولِ اعلام قیمت و نرخ گذاری است.

وی افزود بر فرض که اگر مسئولان این سازمان سهل انگاری کنند، افزایش قیمت ها مقوله ای طبیعی است. مثلا وقتی می گوییم آب و برق چرا گران شده، می گویند دستِ مردم است. اما مالیات چرا ۱۰ برابر شده؟ این که دیگر در دست دولت جمهوری اسلامی است و مردم دخیل نیستند.

علیرضایی یادآور شد: یک هندوانه کیلویی ۵۰۰ تومان بود که امروز ۵ هزار تومان شده است؛ آیا کرایه حمل که این هندوانه را از جنوب به مرکز کشور می آورد، افزایش پیدا نکرده است؟

کد خبر: ۱۰۵٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha