۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
مجلس کلیات بودجه ۱۴۰۰ را به دلیل کسری رد کرد
عضو هیات رییسه مجلس:

مجلس کلیات بودجه ۱۴۰۰ را به دلیل کسری رد کرد

عضو هیات رییسه مجلس گفت: مجلس برای کاهش کسری بودجه یک بار لایحه دولت را رد کرد تا دولت وادار به اصلاح و کاهش کسری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰  درباره اظهارات یکی از مجریان صداوسیما درخصوص کسری بودجه، گفت: موضع‌گیری رسانه ملی نسبت به مجلس مایه تاسف است در واقع در برخی موارد کارشناسان صداوسیما بدون علم و آگاهی تلاش می کنند با اقدامات پوپولیستی خود را به عنوان مدافع مردم نشان دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مردم تمام توان خود را برای کاهش کسری بودجه به کار بردند، تصریح کرد: امیدواریم کارشناس مذکور با عذرخواهی از نمایندگان ملت، کار خود را جبران کند.

عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: در مرحله اول که دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم کرد، نمایندگان به دلیل کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی، آن را رد کردند چرا که معتقد بودند این بودجه موجب آسیب های جدی به مردم می شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان معتقد بودند این کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی در جریان اجرای بودجه به دلیل عدم تحقق بسیاری از درآمدها از جمله درآمدهای نفتی به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، همان چیزی که در شرایط کنونی اتفاق افتاده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت ناچار به اصلاح این لایحه شد، ادامه داد: با وجود اصلاحات دولت، دومین لایحه بودجه نیز مطلوب مجلس نبود و با کسری همراه بود اما از آنجا که به اواخر سال نزدیک شدیم، مجلس به منظور جلوگیری از افزایش مشکلات مردم این لایحه را تصویب کرد.

عضو هیات رئیس مجلس تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ از اساس و در لایحه تقدیمی دچار مشکل بود و مجلس با اقدامات خود درآمدهایی که محقق نمی‌شد را اصلاح کرد که اگر این اقدامات انجام نمی‌گرفت، کسری بودجه بیش از رقم کنونی می‌شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha