۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
پارچه ایربگ خودرو در زنجان بومی سازی شد
مدیرعامل شرکت نخ‌تایر زنجان :

پارچه ایربگ خودرو در زنجان بومی سازی شد

زنجان- صنعان، مدیرعامل شرکت نخ‌تایر زنجان گفت: توانستیم بعد از نیم قرن پارچه ایربگ خودرو را با کیفیت بالا در کشور بومی‌سازی کنیم و با این وجود هنوز موانع زیادی بر سر راهمان قرار دارد.

حسین صنعان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: زمان شکوفایی شرکت نخ‌تایر صبا در برهه‌ای اتفاق افتاد که همه در ناامیدی به سر می‌بردند و رقبا نیز اقدام به بستن درب کارخانه‌های خود کردند اما این شرکت به حرکت رو به جلوی خود ادامه داد و توانست بازار را به دست گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد راسخ داریم اگر صنعتی به دنبال پویایی و پایدار ماندن است، زمینه و پیش‌زمینه آن توسعه است، یادآور شد: در سال‌های گذشته درگیر این موضوع بودیم که شرکت به تعطیلی کشیده نشود و همین مسئله باعث شده بود تا تمرکز اعضای مجموعه از توسعه به دور باشد و وضعیت به گونه‌ای بود که حتی سهام‌داران نیز معتقد بودند این شرکت به تعطیلی خواهد انجامید.

این فعال صنعتی گفت: خوشبختانه این شرکت در سال گذشته به گرید دو ارتقا پیدا کرد و این بدان معنی است که به لحاظ عملکردی، در بالاترین گرید صنعتی قرار گرفته‌ایم. طی چند سال اخیر بر روی این موضوع تمرکز کردیم که صنعت نخ، صنعتی است که با توجه به تحقیقات صورت گرفته، احتمال افول این صنعت در کشور وجود دارد، به همین خاطر بر روی ایجاد طرح توسعه تمرکز کردیم که در اولین گام اقدام به شناسایی نیازهای کشور کردیم.

صنعان با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب در شعارهایی که طی سال‌های اخیر نام‌گذاری می‌کردند، بر صنعت تاکید زیادی داشتند، اظهار کرد: معتقدیم اگر مسئولان حتی نیمی از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب را عملیاتی می‌کردند، شاهد رخ دادن اتفاقات بسیار خوبی در کشور بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از تولید به موضوع صنعت بازمی‌گردد، به همین خاطر به دنبال ایجاد طرح توسعه‌ای بودیم که بتوانیم گره‌ای از مشکلات کشور برداریم.

مدیرعامل شرکت نخ تایر زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در طرح توسعه انجام دادیم، مربوط به ایربگ خودرو است که کاملاً وارداتی بود، عنوان کرد: بعد از انجام تحقیقات لازم به این نتیجه رسیدیم که حدود یک میلیون دستگاه خودرویی که در پارکینگ ایران‌خودرو پارک شده، به دلیل نداشتن پارچه ایربگ است و با توجه به اینکه با صنعت این شرکت سازگار بود، تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادیم ولی هیچ کشوری به دلیل تحریم‌های اعمال شده، این تکنولوژی را در اختیار ما قرار نداد و همین امر باعث شد تا عزم ما برای تحقق این امر جزم شود.

صنعان ادامه داد: بعد از تشکیل تیم مورد نظر در حدود ۶ ماه بر روی تکنولوژی این طرح کار شد و بعد از این مدت علی‌رغم ریسک‌هایی که وجود داشت، کار عملیاتی را آغاز کردیم و به جرأت می‌توان گفت که این پروژه در نوع خود و حتی در دنیا بی‌نظیر بود و در طول یک سال توانستیم به تکنولوژی، ماشین‌آلات، بازاریابی، رانت خودروساز و … دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه کارها در این زمینه به گونه‌ای پیش رفت که با وجود به اتمام نرسیدن پروژه، موفق به عقد قرارداد شده بودیم و توانستیم بعد از نیم قرن پارچه ایربگ خودرو را با کیفیت بالا در کشور بومی‌سازی کنیم، عنوان کرد: با این وجود هنوز موانع زیادی بر سر راهمان قرار داشته و حمایتی از شرکت صورت نمی‌گیرد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: یکی از انتظارات ما از مسئولان این است که اجازه واردات این محصول در حالی که در داخل کشور و توسط این شرکت تولید می‌شود، داده نشود اما متاسفانه در حدود هشت ماه است که برای پارچه ایربگ کد تعرفه گمرکی تعریف نمی‌شود.

صنعان تاکید کرد: معتقدیم در عرصه تولید باید به قدری قوی کار کنیم که بازارهای هدف بالاجبار به سمت شما حرکت کنند، به همین خاطر همزمان با تولید پارچه ایربگ، اقدام به تولید پلیمرهای مهندسی و پارچه‌های تسمه نقاله کردیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha