۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
تدبیر، سهمی نفروخته؛ سهام منتقل شده برخواهد گشت
پالس مثبت گروه توسعه اقتصادی تدبیر به سهام داران برکت؛

تدبیر، سهمی نفروخته؛ سهام منتقل شده برخواهد گشت

علیخانی، مدیر تامین مالی تدبیر از بازگشت مجدد سهام برکت که به عنوان سهم مبنا و پایه اوراق مبتنی بر سهام به نهاد واسط منتقل شده بود به گروه تدبیر خبر داد.

به گزارش بازار، در پی انتشار اخباری مبنی بر فروش سهام برکت به قیمت نازل توسط گروه توسعه اقتصادی تدبیر در هفته گذشته محسن علیخانی مدیر تامین مالی گروه در مصاحبه با خبرنگار بازار در توضیح این اقدام گفت: گروه تدبیر در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته با هدف حمایت از بازار سرمایه اوراق اجاره مبتنی بر سهام منتشر کرده است. ارزش این اوراق ۱۰،۰۰۰ میلیارد ریال بوده و مقرر شده است بخش غالب آن صرف حمایت از سهام شرکت های تابعه گروه شود.

علیخانی افزود: برای انتشار این اوراق، سهام دارویی برکت به عنوان سهم مبنا و دارایی پایه انتخاب شده است. لذا در روز سه شنبه بالغ بر ۴۳۴ میلیون سهم دارویی برکت به نهاد واسط منتقل شد.

موضوعی که در فضای مجازی به اشتباه تحلیل شد این بود که گروه تدبیر به قیمت نازل بخشی از سهام خود در شرکت دارویی برکت را فروخته است، در حالی که مطابق مقررات انتقال سهام بر اساس کمترین قیمت شش ماه گذشته صورت می گیرد و بعد از سررسید این اوراق، سهام مورد نظر مجددا به گروه تدبیر واگذار خواهد شد.

گفتنی است نماد برکت در روزهای پایانی این هفته موفق شد با شکستن ترند نزولی چند هفته اخیر خود موج مثبتی را در میان سهام داران خود ایجاد و توجه دوباره بازار سرمایه را به خود جلب کند. بی شک این خبر نیز پالس مثبتی از سوی بازیگران حقوقی سهم برای سهامداران حقیقی تلقی خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha