۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
 چراغ شالیکوبی های مازندران روبه خاموشی است/ رکود بازار برنج
عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور:

چراغ شالیکوبی های مازندران روبه خاموشی است/ رکود بازار برنج

بابل- جعفریان، عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه چراغ شالیکوبی ها رو به خاموشی است، گفت: مافیای واردات این بلا را بر سر تولیدکنندگان داخلی آورده اند.

سید تقی جعفریان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه چراغ شالیکوبی استان و کشور رو به خاموشی است، افزود: این نتیجه بلایی است که واردکنندگان برنج بر سر تولیدکنندگان و شالیکوبی ها آورده اند.

وی با اظهار اینکه مافیای واردات ظرف یک هفته ۱۰ هزار تومان قیمت برنج را گران کرده اند و خودشان نیز در حال خرید برنج های داخلی هستند، افزود: هدف آنان از این کار این است تا دولت را وادار به ترخیص برنج های دپو شده خارجی از انبارهای گمرک کنند و یا قیمت آن را افزایش دهند.

وی با عنوان اینکه مافیا کاری کردند که خرید و فروش برنج در بازار و شالیکوبی ها راکد شود، گفت: وقتی قیمت یک کیلو هویج بیشتر از برنج است، کشاورز رغبتی برای فروش محصول ندارد.

جعفریان ادامه داد: اکنون بیشتر برنج ها در حال دپو شدن در انبارها است و کسی فروشنده نیست و اگر بخواهید ۱۰۰ کیلو برنج برای مصرف خانگی تهیه کنید، نمی توان پیدا کرد.

عضو هیئت مدیره تعاونی های شالیکوبی داران کشور با اظهار اینکه روند کنونی زنگ خطری برای عدم خرید برنج ایرانی و مازندران محسوب می شود، گفت: ۸۰ درصد برنج ها پس از تخلیط به فروش می رسد و قیمت این برنج های تخلیط شده در بازارهای مختلف از جمله تهران تا کیلویی ۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: در فروشگاه های زنجیره ای نمی توان برنج را با قیمت کیلویی کمتر از ۵۰ هزار تومان پیدا کرد و دولت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha