۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
لزوم تسریع در راه اندازی سرای فرش بیجار/ صنایع دستی مهمترین ظرفیت ایجاد اشتغال است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

لزوم تسریع در راه اندازی سرای فرش بیجار/ صنایع دستی مهمترین ظرفیت ایجاد اشتغال است

سنندج- زندیان، نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در راه اندازی سرای فرش در بیجار شد و گفت: باید از ظرفیت های این بخش به خوبی بهره برداری شود.

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان بیجار در بخش های مختلف، اظهار کرد: بهره برداری از تمامی ظرفیت های شهرستان بیجار در راستای کمک به توسعه این شهرستان یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: شهرستان بیجار به دلیل مشکلات حوزه اشتغال با پدیده مهاجرت روبرو است و متاسفانه طی سالهای اخیر هزاران نفر از مردم بیجار با توجه به مسئله بیکاری مجبور به مهاجرت شده اند و این وضعیت به هیچ عنوان متناسب با ظرفیت های این شهرستان نیست.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که شهرستان بیجار با پدیده مهاجرت مردم روبرو است که این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در تمامی بخش هاست و در صورت برنامه ریزی مناسب می توان از ظرفیت های در اختیار برای ایجاد اشتغال بهره برداری کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت وجود صنایع دستی در شهرستان بیجار به عنوان یکی از ظرفیت های مهم برای ایجاد اشتغال، اظهار کرد: توجه به صنایع مختلف در پیشرفت شهرها تاثیر گذار بوده و خواهد بود ولی نقش صنعت فرش و ظرفیتهای عظیم آن نباید به فراموشی سپرده شود.

فرش دستباف سند و هویت شهرستان بیجار است
زندیان با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بیجار در بخش تولید و عرضه فرش دستباف؛ بیان کرد: فرش، هویت و سند بیجار گروس محسوب می شود و راه اندازی سرای فرش و نمایشگاه دائمی می تواند نقش تسهیل گر در این زمینه داشته باشد.

زندیان ضمن بیان این موضوع که موانع پیش روی سرای فرش هر چه سریعتر باید برطرف شود تا در فاز بعدی آن تولیدکنندگان و فروشندگان حوزه فرش مستقر شوند، اهتمام ارگانهای مربوطه و جدیت در پیگیری امورات را خواستار شد.

وی خواستار برنامه ریزی درست برای مدیریت سرای فرش شد و گفت: تمامی ادارات و سازمان های دولتی باید ضمن تلاش جدی برای رفع موانع پیش روی این مهم، زمینه برای مشارکت و حضور فعال خود تولیدکنندگان در این امر مهم را فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت مدیریت درست و همچنین رفع موانع پیش رو، صنعت فرش دستباف می تواند بخش زیادی از مشکلات پیش روی ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان بیجار را رفع کند و به همین دلیل انتظار می رود که در این راستا شاهد فعالیت های جدی از سوی تمامی سازمان ها و ادارات دولتی به ویژه متولیان امر باشیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha