۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
رشد ۳ برابری سرمایه گذاری در بورس مازندران/ معامله در کانال ۳۷۰ میلیونی
بازار بررسی کرد؛

رشد ۳ برابری سرمایه گذاری در بورس مازندران/ معامله در کانال ۳۷۰ میلیونی

ساری- حجم سرمایه گذاری در بورس مازندران از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی گذشت و نسبت به هفته قبل رشد حدود سه برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، پایش بازار شیشه ای در مازندران نشان می دهد که اعتماد به تالار بورس در حال برگشت است و حجم معاملات در استان با رشد بیش از ۱۲۰ میلیون فقره ای از ۳۸۶ میلیون فقره عبور کرد.

با استقرار دولت جدید و پیشگیری از قیمت های دستوری، معاملات در بازار بورس جان گرفت و میل سهامداران برای سرمایه گذاری در این بازار بیشتر شده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۳۸۶ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۲۸ سهم به مبلغ بیش از چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در بورس استان معامله شد، افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده دو هزار و ۳۸ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام دو هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، پالایش نفت تهران، فولاد خوزستان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص داده اند.

جعفری ادامه داد: ۴۳ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۷ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

به گزارش بازار شاخص قیمت نیز با ۲۹ هزار و ۵۲۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۶ واحد رسید. هفته قبل تعداد سهام های معامله شده در بورس مازندران ۲۵۹ میلیون و ۷۴۱ هزار سهم به ارزش هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha