۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به زودی به ایران سفر می کند
اختصاصی بازار؛

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به زودی به ایران سفر می کند

یک مقام پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع رئیس آژانس به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، یک مقام پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار بازار از سفر قریب الوقوع احتمالی «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خبر داد.

به گفته این مقام آژانس که در مذکرات وین نیز حضور داشته است، «گروسی» در این سفر احتمالاً با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، اخیرا اعلام کرده بود: «همه طرف‌ها در برجام باید به دقت توجه کنند که روزهای آتی روزهای بسیار مهمی است در نحوه صحبت‌ها و ارائه مواضع و موضع گیری‌هایشان و تلاش‌هایی که انجام می‌دهند دقت کنند. هر اقدامی که سازنده نباشد، قطعا مضر گفت‌وگوها در وین است. جمهوری اسلامی ایران مطابق رفتار طرف‌های مقابل تصمیم خود را اتخاذ خواهد کرد. آن‌چه الان مهم است این است که با همکاری ۱+۴ با ایران دور بعدی گفت‌وگوها در وین را از سر بگیریم.»

 به نظر می رسد سخنان وی اشاره به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد. سفر «گروسی» به ایران در صورتی که انجام شود نیز می تواند در این راستا ارزیابی شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha