۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
 قطع چندباره و بی برنامه برق صنایع هر روز در مازندران
بازار پیگیری کرد؛

قطع چندباره و بی برنامه برق صنایع هر روز در مازندران

ساری- قطع مکرر برق، مشترکان بخش های خانگی و تولیدی را در استان کلافه کرده و به لوازم و تجهیزات برقی خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار بازار، طی روزهای اخیر قطع مکرر و چندباره برق در مناطق مختلف استان، سبب گلایه و انتقاد مشترکان شده است و خاموشی های بی برنامه و به بهانه کمبود تولید، خسارت های زیادی روی دست آنان گذاشته است.

برخی مشترکان صنعتی و تولیدی در مازندران با بیان اینکه برق واحدها روزانه چند نوبت و به مدت دو تا سه ساعت قطع می شود، عنوان کرده اند قطع بی رویه و مکرر به تولید و دستگاه های صنایع خسارت زیادی زده است.

به گفته آنان، طی یکسال گذشته قطع مکرر گاز و برق، توان را از بخش تولید گرفته و سبب تعطیلی و کاهش راندمان بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی شده است. در عین حال مشترکان خانگی نیز با بیان اینکه قطع مکرر و چند باره برق در روز سبب آسیب رسیدن به لوازم برقی شده است خواستار برنامه ریزی برای کاهش خاموشی های برق شدند.

سید کاظم حسینی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در پیگیری خبرنگار بازار درباره مشکلات ایجاد شده ناشی از خاموشی های برق با بیان اینکه قطع برق به دلیل ناهمخوانی بین مصرف و تولید برق است، با عذرخواهی از مشترکان گفت: روز شنبه هفته جاری میزان خاموشی ها نسبت به روزهای بعد بیشتر بوده است و دلیل آن خروج برخی نیروگاه ها از مدار بوده است.

وی یادآور شد:  خاموشی های برق به نسبت عادلانه بین شهرها و براساس شمار مشترکان تقسیم و توزیع می شود و این کار از طریق ۳۹ فیدر توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، درباره پرداخت خسارت لوازم خانگی گفت: مشترکان خسارت دیده می توانند از طریق سایت برای دریافت غرامت ثبت نام کنند.

حسینی با عنوان اینکه نیروگاه نکا مربوط به کشور بوده و برق آن به شبکه سراسری تزریق می شود، گفت: سوختن ترانس و تابلو به دلیل شدت مصرف را از جمله دلایل خاموشی ها ذکر کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha