۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
تعطیلی معادن سنگ‌های تزئینی در کلاردشت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تعطیلی معادن سنگ‌های تزئینی در کلاردشت

چالوس- باران چشمه، مسئول انجمن معدنی غرب مازندران با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای معدنی استان گفت: معادن سنگ‌های تزئینی کلاردشت همچنان تعطیل است.

عباداله باران چشمه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه برخی معادن مانند سنگ تزئینی کلاردشت، بیشمبور، دو واحد سنگ لاشه کلنو بسته است، گفت: دو معدن دشت نظیر کجور نیز بسته و تعطیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ واحد معدن شن و ماسه در منطقه غرب مازندران فعالیت می کند، افزود: تعطیلی واحدهای معدنی منجر به کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت می شود.

مسئول انجمن معدنی غرب مازندران با اظهار اینکه هرچه تولید افزایش یابد منجر به کاهش قیمت می شود، گفت: به دلیل آنکه افزایش تولید نداریم در قیمت گذاری ها تاثیر بسزایی دارد.

باران چشمه با عنوان اینکه وقتی بازار عرضه و رقابت محدود شود، این محدودیت سبب می شود تا کالا گرانتر به دست مردم برسد، گفت: در بحث حمل ونقل نیز با چالش هایی روبرو هستیم که باید رفع شود.

وی گفت: طبق مصوبه نرخ حمل ونقل شن و مصوبه از مرزن آباد تا چالوس به ازای هر تن کیلومتر ۵۰ هزار تومان است و با احتساب نرخ ۹۰ هزار تومانی شن و ماسه باید به دست مصرف کننده هر تن ۱۴۰ هزار تومان برسد ولی اکنون این نرخ تا بیش از ۲۲۰ هزار تومان در نوسان است.

مسئول انجمن معدنی غرب مازندران تصریح کرد: باید دلایل چرایی گرانی شن و ماسه را در بیرون از معادن جستجو کرد و لذا گرانی در معدن وجود ندارد.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha