۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
تحلیل روزانه بازار فارکس؛ بازار جهانی به کدام سمت می رود؟

تحلیل روزانه بازار فارکس؛ بازار جهانی به کدام سمت می رود؟

در شرایطی که واکسیناسیون کرونا در شرایط مطلوبی دنبال می شود، آخرین گزارش های مالی شرکت ها در آمریکا شرایط مناسبی داشته و حمایت های فدرال رزرو از بازار سهام ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ به نقل از ویندوزر، در شرایطی که واکسیناسیون کرونا در شرایط مطلوبی دنبال می شود، آخرین گزارش های مالی شرکت ها در آمریکا شرایط مناسبی داشته و حمایت های فدرال رزرو از بازار سهام ادامه دارد، نگرانی هایی از ادامه گسترش واریانت دلتای کرونا همچنان وجود دارد، اما سطح ریسک پذیری در بازار در سطح مناسبی قرار گرفته و احتمال اول همچنان صعود بیشتر شاخص های سهام از جمله داوجونز در میان مدت خواهد بود. در حال حاضر از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در نزدیکی سقف تاریخی خود قرار دارد که در کوتاه مدت رنج شده، و واکنش به محدوده سقف تاریخی، تعیین کننده است.

در بازار نفت و در شاخص نفت برنت، قیمت همچنان در بالای سطح ۷۰ دلاری، در موج صعودی میان مدت در حرکت است و فعالین در انتظار نشست مهم اوپک پلاس برای تصمیم گیری ادامه برنامه عرضه نفت خام هستند. از نظر تکنیکالی، قیمت میانگین های روزانه و چهارساعته را به بالا شکسته و احتمال صعود قیمت در میان مدت افزایش یافته است، اما باید نتایج نشست پیش روی اوپک پلاس رصد شود.

در بازار طلا، قیمت در ادامه روند صعودی، پس از پولبک به سطح شکسته شده ۱۸۰۰ دلاری، به موج صعودی بازگشته است و از نظر تکنیکالی، احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. سطح مقاومت مهم و ماژور ۱۸۳۴ دلاری در برابر صعود قیمت قرار دارد.

در برابری یورو به دلار، امروز شاخص تغییرات بیکاری در آلمان اعلام شد، که شرایط بهتر از انتظاری داشت و این موضوع موجب افزایش تقاضا برای یورو گردیده است. ضمن اینکه کاهش تقاضا برای دلار، از روند صعودی میان مدت قیمت حمایت کرده است. از نظر تکنیکالی، قیمت محدوده PRZ حاصل از میانگین ۳۴ روزه و مقاومت ماژور ۱.۱۸۰۵ را شکسته و احتمال صعود قیمت افزایش یافته است، اما باید توجه شود که ابر کومو روزانه و میانگین ۵۵ روزه در برابر صعود قیمت تشکیل محدوده مهم برگشتی داده اند، و واکنش به این محدوده با اهمیت خواهد بود. امروز شاخص سالانه تورمی قیمت مصرف کننده اروپا نیز اعلام می شود، که پیش بینی شده با افزایش همراه باشد و اعلام این شاخص نیز می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد.

در برابری پوند به دلار، قیمت به PRZ حاصل از ابر کومو و میانگین ۳۴ روزه، مقاومت ۱.۳۷۹۰ و خط گردن الگوی برگشتی، رسیده و در شرایطی که از خط گردن الگو عبور کرده، احتمال عبور از این PRZ مهم را افزایش داده است. از نظر تکنیکالی، واکنش قیمت نسبت به محدوده گفته شده، در ساعات پیش رو، باید رصد شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha