۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
تعداد قالی بافان زنجانی کاهش یافته است/ گلایه از گرانی مواد اولیه
رئیس اتحادیه فرشبافان زنجان:

تعداد قالی بافان زنجانی کاهش یافته است/ گلایه از گرانی مواد اولیه

زنجان- نجفی، رئیس اتحادیه فرشبافان زنجان با بیان اینکه مواد اولیه صنعت فرش بسیار گران شده اسـت، گفت: تعداد قالی بافان در استان زنجان کاهش پیدا کرده است.

جعفر نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قالی بافان زنجانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، گفت: باید دولت جدید از فرش بافان حمایت کند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه صنعت فرش بسیار گران شده اسـت، اظهار کرد: این مساله باعث کاهش تعداد قالی بافان، میزان تولید و صادرات در صنعت فرش شده است؛ در چند سال گذشته صادرات فرش در استان روند کاهشی دارد. 

رئیس اتحادیه فرشبافان زنجان گفت: گرانی مواد اولیه فرش باعث شده تولید فرش برای سرمایه گذاران صرفه اقتصادی نداشته باشد و متاسفانه این استان سرمایه گذار قابل توجهی در صنعت فرش ندارد. 

نجفی با بیان اینکه فرش زنجان در صورت حمایت از سوی دولت آینده درخشانی خواهد داشت، تاکید کرد: فرش زنجان با داشتن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان باید به خوبی به بازارهای مختلف خارجی معرفی شد. 

وی با بیان اینکه این استان بیش از ۶۰ هزار بافنده قالی دارد، ابراز داشت: توجه به رفع مشکلات قالی بافان مسیر صادرات فرش را هم هموار می کند چرا که قالی بافان نه تنها مشکل بیمه دارند بلکه تسهیلات ارزان قیمت هم به آنها به خوبی پرداخت نمی شود و این مساله انگیزه قالی بافان را برای تولید کم می کند. 

رئیس اتحادیه فرشبافان زنجان گفت: امیدواریم دولت جدید در حمایت از قالی بافان مساعدت لازم را داشته باشد و برای حل مشکلات آنها تلاش کند. 

کد خبر: ۱۰۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha