۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷
ارزش پول ملی با حذف چهار صفر تغییر نمی کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازر مطرح کرد

ارزش پول ملی با حذف چهار صفر تغییر نمی کند

سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی می‌گویند یک یا چهار صفر از پول ملی باید برداشته شود یک نوع بازی است و ماهیت مسئله در تقوبت ملی را عوض نمی‌کند.

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای افزایش ارزش پول ملی در کشور بیان داشت:  عمده مسئله این است که باید حجم نقدینگی در کشور مدیریت شود.

وی با بیان این که دولت های تنبل به سراغ درآمد افزایی نمی روند، اظهار داشت: این دولت ها وقتی منابع کم می آورند به سراغ استقراض از بانک مرکزی می روند که همان به اصطلاح  چاپ پول است و آقای روحانی هم اسم فرآیند را عوض کرد.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: بنابراین چاپ پول باعث می‌شود که ما شاهد رشد نقدینگی در جامعه باشیم و وقتی رشد نقدینگی به رقم ۴ هزار هزار میلیارد رسید طبیعتا باید شاهد کاهش ارزش پول ملی باشیم. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید فعالیت‌های اقتصادی خود را بیشتر کند، تاکید کرد: در حال حاضر ما فرار مالیاتی زیادی در کشور داریم و دولت‌ها به جای اینکه به سراغ تنخواه و یا استقراض از بانک مرکزی بروند باید جلوی فرار مالیاتی را بگیرند و مسیر صادرات غیرنفتی را تسهیل کنند.

وی بیان داشت: امروز دست اندازهای فراوانی مقابل صادرات غیرنفتی وجود دارد لذا وقتی دولت به سراغ کسب درآمد و فعالیت اقتصادی برود دیگر کسری بودجه نخواهد داشت و وقتی که کسری بودجه نداشت در ادامه سرعت رشد نقدینگی هم کاهش پیدا خواهد کرد و به خودی خود ارزش پول ملی بالا می رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اینکه برخی می‌گویند یک یا چهار صفر از پول ملی باید برداشته شود یک نوع بازی است و ماهیت مسئله در تقوبت  ملی را عوض نمی‌کند بنابراین برای تغییر ماهیت مسئله باید یکی از راه های مهم یکی درآمد افزایی و جلوگیری از کسری بودجه را مدنظر قرار داد.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha