۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای
با حضور روسای ۲ سازمان صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور گسترش سامانه‌های نوین مدیریتی و مهارتی و توسعه آموزش‌های مهارت‌محور فنی و حرفه‌ای، منعقد شد.

به گزارش بازار به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، به منظور گسترش روزافزون سامانه‌های نوین مدیریتی و مهارتی و توسعه آموزش‌های مهارت محور و فنی و حرفه‌ای، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان نظام مهندسی ساختمان به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و به منظور فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان با برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش عملی و بهره ‌برداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو سازمان به امضا رسید.

احمد خرم در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، گفت: در ۴ دهه گذشته به دلیل پایین بودن کیفیت و عمر ساختمان‌ها، تلفات و خسارات مادی و معنوی زیادی داده‌ایم.

وی، رمز موفقیت در پیشگیری از بروز اینگونه اتفاقات را آموزش‌های مهارتی عنوان کرد و افزود: به منظور افزایش طول عمر مفید ساختمان در ایران، باید به طور جدی به دنبال آموزش و کارورزی برویم.

به گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، خرم با تاکید بر اینکه ارتباطات با مراکز آموزشی و پژوهشی بیرون کشور را باید گسترده دنبال کنیم، ابراز امیدواری کرد با اجرای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مشکلات در این بخش هم حل شود.

همکاری متقابل طرفین در نیازسنجی، امکان سنجی، ارزیابی آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای مهارتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی موردنظر و صدور گواهینامه‌های مربوط، فراهم کردن کارآموزی برای مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی قبل از ورود به حرفه، اجرایی کردن قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای برای اشتغال نیروی کار وابسته و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی در فناوری‌های نوین و راهبردی ساختمان از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین، برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی و علمی درخصوص صنعت ساختمان، همکاری و پیگیری الزام استفاده از کارگران دارای پروانه مهارت فنی در  عملیات اجرایی ساختمان‌ها، همکاری دو سازمان در تدوین و تعیین ضوابط و اجرای دوره‌های آموزشی ورود به حرفه، و اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای مصوب هیات‌وزیران برای به کارگیری نیروی ماهر  کار در حوزه ساختمان از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

از تعهدات مشترک دو سازمان در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در طراحی و اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار برای مشاغل و چارچوب صلاحیت حرفه‌ای مصوب هیات‌وزیران، به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی طرف مقابل درخصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، اعلام کلیه تغییرات در برنامه‌های آموزشی طرفین به یکدیگر، مشارکت و همکاری طرفین در تولید و تکثیر مواد آموزشی و اپلیکیشن‌های تخصصی و کاربردی و  همکاری در برگزاری المپیادهای ملی و بین ‌المللی،   اشاره کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha