۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در دماوند وجود دارد
با توجه به افت دما؛

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در دماوند وجود دارد

دماوند - مدیر جهاد کشاورزی دماوند گفت: با توجه به افت دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی باید تمهیدات ویژه در دستور کار باغداران قرار گیرد.

حسین اردلانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با عنایت به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی‌ بر کاهش دما و بارندگی طی روزهای آتی انجام نکات مهمی باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که در این میان احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی  زراعی در استان وجود دارد.

وی در ادامه بر کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما تاکید کرد و بیان داشت: پاکسازی کانال‌ها و مسیرهای آبی مزارع و باغات و آبراه های روستایی با توجه به بارش باران در روزهای آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اردلانی گفت: ایجاد پشته در اطراف زمین‌های زراعی برای جلوگیری از ورود سیلاب، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر ‌پلاستیک سیاه، گونی و نایلون از دیگر تمهیدات است.

مدیر جهاد کشاورزی دماوند عنوان داشت: انجام تمهیدات لازم برای مبارزه با سرمازدگی با توجه به امکان گلدهی برخی درختان میوه و مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ مزارع گندم و جو به جز در روزهای بارانی و حذف علف‌های هرز چند ساله باغات در دستور کار کشاورزان و باغداران قرار داشته باشد.

وی در ادامه عنوان داشت: لایروبی کانال‌های آب استخر پرورش ماهیان و جلوگیری از ورود سیلاب احتمالی به استخرها و عایق‌بندی کندوهای زنبور عسل و استقرار کندوها بالاتر از سطح زمین جهت جلوگیری از آبگرفتگی نیز بسیار با اهمیت خواهد بود.

کد خبر: ۱۰٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha