۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
تصدی‌گری دولت علوفه فروشان گلستان را بیکار کرد
رئیس اتحادیه علوفه فروشان گرگان:

تصدی‌گری دولت علوفه فروشان گلستان را بیکار کرد

گرگان - پاک‌منش، رئیس اتحادیه علوفه فروشان گرگان گفت: با تصدی‌گری دولت، نهاده‌های دامی در بازار خریدوفروش نمی‌شود و علوفه فروشان بیکار هستند.

عباسعلی پاک‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتحادیه علوفه فروشان ۸۳ عضو دارد اما درگذشته این اتحادیه بیش از ۱۶۰ عضو داشته که به دلیل عدم تحویل نهاده دامی به فروشندگان اکثر مغازه‌ها تعطیل شدند و آن‌هایی که فعال هستند کسب‌وکار خود را تغییر داده‌اند. 

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته خریدوفروش نهاده در بازار انجام می‌شد، بار وجود داشت و قیمت‌ها معقول‌تر بود، خاطرنشان کرد: گاهی نوساناتی در قیمت وجود داشت و دولت برای کنترل قیمت‌ها نهاده‌های دامی را به امور پشتیبانی دام تحویل داد؛ با این اقدام قیمت‌گذاری و توزیع به آنها واگذار شد و علوفه فروشان بیکار شدند.

پاک‌منش ادامه داد: فروش نهادهای دامی به مرغدار و گاودار دست صنف علوفه فروشان بود اما در حال حاضر ذرت، گندم، جو و دیگر نهاده‌ها به علوفه فروش‌ها تحویل داده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه علوفه فروشان گفت: بارها برای بررسی این مسئله استاندار، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مراجعه کرده‌ایم و برای تحویل نهاده به علوفه فروشان درخواست داده‌ایم اما همچنان سهمیه‌ای برای ما در نظر گرفته نشده و همین امر باعث بیکاری کارگرها و مغازه‌دارها شده است.

وی با بیان اینکه آخرین مراجعه دراین‌خصوص به مسئولان دو ماه گذشته بود، تصریح کرد: مسئولان حتی یک جواب ساده نیز به ما نمی‌دهند که بتوانیم در مراجعه بالاتر مشکلات خود را دنبال کنیم و درخواست‌های ما دراین‌خصوص با همه پیگیری‌های که انجام شده تاکنون بی‌جواب مانده است.

پاک‌منش ادامه داد: امور پشتیبانی نهاده‌های دام تمام امور توزیع و فروش را بر عهده گرفته‌اند و ما حتی اگر کشاورزی مازاد علوفه دامی داشته باشد نمی‌توانیم خرید یا فروش داشته باشیم و مشکلات تعزیراتی برای ما پیش می‌آید.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده وعده داده بودند تا سامانه بازارگاه را برای علوفه فروشان باز کنند و سهمیه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود اما در حال حاضر هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

رئیس اتحادیه علوفه فروشان گرگان با بیان اینکه بیشتر نهاده‌های دامی وارداتی است، افزود: تولیدات داخلی هم بسیار کم است و از طرف دیگر همان میزان نیز که وجود دارد بیشتر به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر فروخته شده است.

وی با بیان اینکه دونرخی بودن ارز معضل است چرا که عده‌ای خاص از آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تا زمانی که ارز دونرخی وجود دارد این مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند و ما برای برون‌رفت از این مسئله باید به تولیدات داخلی رونق دهیم.

پاک‌منش تاکید کرد: تا زمانی که حمایتی از تولیدات داخلی وجود نداشته باشد مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.  

کد خبر: ۱۰۵٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha