۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
تقاضای کاذب وارداتی نداریم
در گفتگو با بازار عنوان شد:

تقاضای کاذب وارداتی نداریم

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت:حذف سقف و سابقه واردات کارتهای بازرگانی غیرتولیدی به دلیل از بین رفتن بازار مصرف و رکود اقتصادی به زیان تولیدداخلی تمام نمی شود.

مجیدرضا حریری  در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این مطلب اظهارکرد: تعیین سقف و سابقه برای واردات کالا مغایر با قانون و منطق تجارت است که هرچند با تاخیر اقداماتی برای حذف آن صورت گرفته است.

وی افزود: به دلیل بحران های ارزی که در سال ۹۷ شکل گرفت؛ مقرر شد تا ثبت سفارش کالای وارداتی با دو پیش شرط  تعیین سقف و سابقه برای متقاضیان انجام شود، به عنوان مثال فردی که تقاضای واردات ۱۰۰ تن جو داشت باید سال قبل نیز به همین میزان از محصول جو را وارد کرده بود و درغیراین صورت امکان ثبت سفارش و دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی را نداشت.

این فعال اقتصادی با اشاره به جذابیت واردات با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه داد:بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات بسیاری از کالاها، تقاضای کاذب در این بخش از بین رفت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد:با توجه به شرایط اقتصادی کشور تقاضای کاذب برای واردات وجود ندارد زیرا از یک طرف به دلیل کاهش شدید قدرت خرید، بازاری برای کالای مصرفی وجود ندارد و از سوی دیگر واردات با ارز آزاد مانع ایجاد  تقاضای کاذب در این عرصه می شود.

کد خبر: ۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha