۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
اقتصاد جهان در سیطره زنجیره بلوک خواهد بود| منافع کلاه‌برداران را به خطر انداختیم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اقتصاد جهان در سیطره زنجیره بلوک خواهد بود| منافع کلاه‌برداران را به خطر انداختیم

قم- شاهرخی، مدیر شرکت دانش بنیان با بیان اینکه شفاف‌سازی و افشاگری درباره سوء استفاده کلاه‌برداران ارز دیجیتال هزینه سنگینی دارد، گفت: در آینده بازار جهان در سیطره انقلاب بزرگ زنجیره بلوک خواهد بود.

سید حامد شاهرخی در گفتگو با بازار با بیان اینکه از مهمترین رویدادهای توسعه ارزهای دیجیتال و استقرار زنجیره بلوک (Blockchain) حذف واسطه‌های معاملاتی و بانک‌های عامل خواهد بود، گفت: زنجیره بلوک با حذف اشخاص حقیقی و حقوقی علاوه بر اینکه تقریباً هرگونه سوء استفاده و کلاه‌برداری در نقل و انتقالات را غیر ممکن می‌کند و هزینه خدمات انتقال را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون بارها صرافی ارز دیجیتال و سایت‌های مرتبط هک و غیر فعال شده اما هیچ زنجیره بلوکی مختل و هک نشده است، افزود: در حال حاضر بالاترین و مهمترین درگاه نقل و انتقالات دارایی در دنیا محسوب می‌شود. علت بی چون چرای امنیت بلاک چین‌ها نیز این است که به علت اینکه زنجیره بلوک بر پایه الگوریتم‌های دقیق ریاضی طراحی و رمزنگاری می‌شود امکان هک شدن آن در حال حاضر به صفر نزدیک است.

زنجیره بلوک بهترین ابزار دور زدن تحریم‌های اقتصادی
مدیر عامل شرکت دانش بنیان پردیس نیکان با بیان اینکه توسعه رمز ارزها و الگوریتم‌های بلاک چین بهترین روش برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی کشور در نقل و انتقالات تجاری است، افزود: یکی دیگر از مزایای دنیای رمز ارزها سرعت انتقال دارایی است که از ایران بدون دخالت هیچ واسطه و نظام پولی می‌توان در عرض کمتر از پنج دقیقه به هر جای دنیا انتقال دارایی انجام داد.

زنجیره بلوک با حذف اشخاص حقیقی و حقوقی تقریباً هرگونه سوء استفاده و کلاه‌برداری در نقل و انتقالات را غیر ممکن می‌کند

شاهرخی با اشاره به اینکه دنیای دقیق ریاضیات به وسیله زنجیره بلوک به امنیت و بهره‌وری اقتصاد دنیا کمک شایانی کرده است، گفت: یکی از مشکلات کنونی این حوزه نوپایی این عرصه و در نتیجه نبود اطلاع‌رسانی کافی است لذا نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص ارزهای دیجیتال حیاتی تلقی می شود زیرا متأسفانه کم نیستند افرادی که بدون دانش و در نظر گرفتن جوانب کار وارد این حوزه شده و سرمایه و دارایی خود را از دست داده‌اند.

وی شاهرخی با تأکید بر اینکه این عرصه محل جولان عده‌ای سودجو و کلاه بردار است، گفت: گروه ما در این زمینه دو رسالت اصلی را دنبال می‌کند یکی در عرصه تولید محتوا و آموزش است و دیگری در زمینه جلوگیری از جولان کلاه‌برداران اقدام کرده‌ایم.

اقتصاد جهان در سیطره زنجیره بلوک خواهد بود/ منافع کلاه‌برداران را به خطر انداختیم

نباید اعتماد کرد
مدیر عامل شرکت دانش بنیان پردیس نیکان با بیان اینکه هرگاه در خصوص راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده و کلاه‌برداری در زمینه رمز ارزها وارد شده‌ایم به ما حمله شده است، گفت: اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در خصوص پروژه‌های کلاه‌برداری منافع برخی از دلالان عرصه ارزهای دیجیتال را به خطر می‌اندازد و آنها هم در هر فرصتی سایت ما را تهدید و حمله می‌کنند.

اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در خصوص پروژه‌های کلاه‌برداری منافع برخی از دلالان عرصه ارزهای دیجیتال را به خطر می‌اندازد

شاهرخی در پاسخ به این سؤال که چه مزیت فناورانه‌ای سبب شده عضو پارک علم و فناوری استان قم شوند، گفت: گروه تخصصی ما از دو مزیت مهم برخوردار است؛ اول اینکه ما توانسته‌ایم در سامانه تبادل خود، برای اولین بار در ایران مستقیماً رمز ارزها را به یکدیگر تبدیل کنیم و دوم اینکه خرید یا فروش رمز ارزها را به صورت شرطی امکان‌پذیر کرده‌ایم، یعنی معاملات با توجه به وضعیت و شاخص بازار ثبت می‌شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha