۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
واردات چرم از ترکیه و ایتالیا متوقف شد| قیمت چرم ایتالیا ۳ برابر ایران؛ بازار دیگر کشش ندارد
عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با بازار:

واردات چرم از ترکیه و ایتالیا متوقف شد| قیمت چرم ایتالیا ۳ برابر ایران؛ بازار دیگر کشش ندارد

حسن زاده رییس انجمن چرم ایران گفت: قیمت هر فوت چرم ایتالیا حدود ۳ دلار است که با احتساب هزینه های واردات به حدود ۱۰۰ هزار تومان می رسد در حالیکه قیمت هر فوت چرم ایرانی به طور متوسط ۳۰ هزار تومان است.

بازار؛ گروه صنعت: تقریبا واردات چرم از ایتالیا و ترکیه به صفر رسیده است.» این بخشی از گفته های حسن زاده دلیر رییس هییت مدیره انجمن صنایع چرم ایران است که بازار و قدرت خرید مردم کشش گرانی محصولات را ندارد.

او به خبرگزاری بازار گفت: در حال حاضر هر فوت چرم ایتالیا حدود ۳ دلار هزینه دارد که با احتساب هزینه های واردات حدود ۱۰۰ هزار تومان برای تولیدکننده محصولات چرم تمام می شود. هر کفش هم حدود ۲ فوت چرم نیاز دارد. یعنی تنها هزینه تامین چرم یک جفت کفش دست کم ۲۰۰ هزار تومان تمام می شود.

حسن زاده در باره قیمت چرم در ایران گفت: در حال حاضر هر فوت چرم به طور متوسط برای تولیدکنندگان محصولات چرمی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان تمام می شود. در واقع اگر تولیدکننده ای بخواهد از چرم ایتالیا یا ترکیه برای تولیدات خود استفاده کند باید دست کم ۳ برابر بیشتر هزینه کند. با این شرایط دیگر برای تولیدکننده استفاده از چرم های وارداتی ممکن نیست. چرا بازار کشش چنین محصولاتی را ندارد.

به گفته او، کاهش قدرت خرید مردم موجب شده که به سراغ کفش های ارزان قیمت بی کیفیت و البته غیر استاندارد بروند.

رییس هیات مدیره انجمن چرم ایران همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه گرانی دلار، قیمت تمام شده مواد اولیه وارداتی صنعت چرم به شدت بالا برده است، ادامه داد : به عنوان مثال کفه زیره هایی که در کفش چرم معمولا استفاده می شود به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. در واقع تولید یک جفت کفش با چرم تقریبا خوب برای تولید کننده حدود ۵۰۰ هزار تومان تمام می شود. تولید کننده این کفش را با چه قیمتی در بازار می تواند بفروشد که خریداری برای آن وجود داشته باشد؟

کد خبر: ۱۰۵٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha