۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
 ضرورت توجه به ظرفیت‌های بانوان در نبرد اقتصادی
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

ضرورت توجه به ظرفیت‌های بانوان در نبرد اقتصادی

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان و خانواده گفت: زنان به عنوان نیمی از سرمایه‌های اجتماعی می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و دولت نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فاطمه‌سادات حسینی با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای هشتم تیرماه و تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت یادآور فداکاری فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است که در آن مدت اندک کارنامه و الگوی عملی خوبی از خود به یادگار گذاشتند تا آیندگان به آنان افتخار کنند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای قدردانی از زنان و مردانی است که با ایثار و اخلاص برای حل مشکلات و خدمت به آحاد مردم جامعه از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند، سه شاخص مهم رفتاری شهیدان رجایی و باهنر را یادآور شد و افزود: سه شاخص مهم رفتاری این دو شهید والامقام در خداباوری، عدالت محوری، مردم یاوری خلاصه می شود و اصلی ترین دغدغه های آنان خدمت به محرومین بود، در واقع هر دو این شهیدان مظهر اوصاف الهی به معنای واقعی و اسوه علم، عمل، تقوا واخلاق بودند.

حسینی با اشاره به شرایط موجود کشور و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی که جامعه با آن‌ها روبروست، تصریح کرد: لازم است دولت سیزدهم با اقتدار به این دو الگوی ارزشی و مردمی و همچنین با رویکرد انقلابی در شرایط حساس کنونی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی و بیماری کرونا مردم را تحت فشار قرار داده، روزنه‌ی امید به آینده‌ای بهتر در ملت ایران ایجاد نماید.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود بر حضور و نقش زنان در تحقق اهداف نظام تاکید کرد و بیان داشت: بدون تردید زنان توانمند و شایسته می‌توانند در مدیریت‌های خرد و کلان جهت پیشبرد اهداف انقلاب و دولت قوی و مردمی بسیار تاثیر گذار باشند و این موضوع در تاریخ انقلاب اسلامی و در عرصه‌های مختلف به تکرار تجربه شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان و خانواده همچنین به نقش زنان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش و حضور زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران ۸ سال دفاع مقدس و تداوم راه شهدا در ادوار مختلف و دولت های گذشته را نباید نادیده گرفت و ضروری است امروز هم در این جهاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیمه ارزشمند سرمایه های اجتماعی یعنی بانوان توانمند و متعهد مورد توجه ویژه قرار گیرد تا انشاءلله شاهد شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

گفتنی است امروز( ۸ شهریور ماه) به مناسبت هفته دولت و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر مراسم بزرگداشت هشتم شهریور توسط دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت در بهشت زهرا و در کنار قبور مطهر شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha