۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
هشدار در خصوص کاهش قابل ملاحظه دما در ورامین/ امکان سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد
مدیر جهاد کشاورزی ورامین:

هشدار در خصوص کاهش قابل ملاحظه دما در ورامین/ امکان سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد

ورامین- مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: با توجه به کاهش دما، کشاورزان و گلخانه داران ورامین تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گیرند.

محسن بناییان در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص خسارت سرما طی روزهای آتی که با کاهش دما و بروز بارش‌ها به صورت برف و باران خواهیم بود، اظهار داشت: برقراری کشیک شبانه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا الزامی خواهد بود.

بناییان با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی و تأمین سوخت جایگزین گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارات ناشی از سرمازدگی در مزارع و باغات از موارد مهمی است که با کاهش دما به توجه نیاز دارند.

وی گفت: ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر با عایق مناسب و محافظت به هنگام از آنها نیز از موارد مهمی است که از بروز سرمازدگی و خسارت به نهال‌ها جلوگیری خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین ضمن اعلام هشدار به بهره‌برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری برای حفاظت از وسایل و تجهیزات عنوان داشت: محافظت از کندوها به دلیل سرما و تهیه و تأمین تغذیه کندوهای زنبورعسل و درزگیری و ایزولاسیون کندوها و کوچک کردن دریچه پرواز از مواردی است که کندوداران باید مورد توجه قرار دهند.

کد خبر: ۱۰٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha