۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
عرضه جوجه یکروزه ۱۰ هزار تومانی گران فروشی است| میزان تولید گوشت مرغ ۳۰هزار تن کاهش یافت
مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی کشور خبر داد

عرضه جوجه یکروزه ۱۰ هزار تومانی گران فروشی است| میزان تولید گوشت مرغ ۳۰هزار تن کاهش یافت

کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت جوجه یکروزه گوشتی به بالای ۱۰ هزار تومان رسیده است که این خود مصداق گران فروشی است وبه دلیل عدم کنترل دستگاه های مسئول رقم خورده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمد علی کمالی سروستانی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور به خبرگزاری بازار گفت: مرغدار امروز از همه طرف تحت فشار است به طوری که این روزها هر قطعه جوجه یک روزه گوشتی که باید به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومن به دست مرغدار برسد با قیمتی بالغ بر ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

کمالی سروستانی افزود: این در شرایطی است که هیچ دلیل خاصی برای گران شدن قیمت جوجه یکروزه وجود ندارد چرا که فعالان این بخش الان ذرت و کنجاله سویا را به صورت کامل و تا نرخ دولتی دریافت می کنند اما به دلیل نبود کنترل کافی شاهد چنین گران فروشی هایی در بازار هستیم.

عدم تامین مناسب نهاده ها تولید ۲۹۰ هزار تنی ماهانه را  ۲۶۰ هزار تن کرد
وی در خصوص حجم جوجه ریزی نیز گفت: در چند ماه اخیر ماهانه ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است که قائدتا باید ۲۹۰ هزار تن تولید گوشت می کردند اما به دلایلی مثل گرمی هوا، و عدم تامین به موقع و مناسب نهاده ها، میزان گوشتی که از آنها استحصال می شود حدود ۲۶۰ هزار تن است.

کمالی سروستانی ادامه داد: به این ترتیب حدود ۳۰ هزار تن کمتر از میزانی که باید تولید شود گوشت مرغ تولید می شود و همین امر موجب کمبود مرغ در بازار شده است.

وی تصریح کرد:  امیدواریم با خنک شدن هوا و وارد شدن گله هایی که ب اصطلاح در لَک رفته اند به دوره تولید، حجم تولید افزایش یابد تا به این ترتیب در مهرماه وضعیت بازار مرغ کمی بهتر شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که میزان جوجه ریزی چقدر باید افزایش یابد تا گوشت مورد نیاز بازار تامین شود و کمبود مرغی در بازار احساس نشود، گفت: همانطور که گفتم الان حدود ۱۱۳ میلیون قطعه ماهانه جوجه ریزی می شود در حالی که حداقل باید ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته باشیم تا کمبود نداشته باشیم. لذا به این ترتیب می توان گفت در حال حاضر حدود  ۷ میلیون قطعه جوجه یکروزه کمبود داریم.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha