۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
استقرار ۱۰ اکیپ بازرسی برای رصد دشتهای اردبیل/ اجازه سوء استفاده از منابع آبی را نمی دهیم
نماینده مجری احیاء و تعادل بخشی منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل:

استقرار ۱۰ اکیپ بازرسی برای رصد دشتهای اردبیل/ اجازه سوء استفاده از منابع آبی را نمی دهیم

اردبیل - نماینده مجری احیاء و تعادل بخشی منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: ۱۰ اکیپ گشت و بازرسی منابع آب، دشتهای استان را به صورت مستمر رصد و کنترل می ­کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محبت مصری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه تعطیلات نوروزی زمینه مناسب برای افراد فرصت طلب و سود جو برای انجام تخلف در حوزه منابع آب را فراهم می کند، گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل، برای جلوگیری از تخلفات از جمله شناسائی و جلوگیری از دخل و تصرف در رودخانه ها و برداشت غیر مجاز مصالح از این منابع، شناسائی و جلوگیری از حفر چاه غیر­مجاز، جابجایی و کف شکنی و لایروبی غیر قانونی چاههای مجاز، جلوگیری از آلوده کردن منابع آب و برداشت بدون مجوز از منابع آب سطحی تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص علاوه بر حضور کشیک نوروزی همکاران ستادی و شهرستانهای تابعه در حوزه حفاظت منابع آب، ۱۰ اکیپ گشت و بازرسی منابع آب، دشتهای استان را به صورت مستمر رصد و کنترل می ­کنند.

مصری عنوان کرد: از طرف دیگر با در نظر گرفتن شرایط جوی اعلام شده در روزهای آتی، به این اکیپ ها آموزش لازم برای شناسائی نقاط حادثه خیز سیل و گزارش سیلابهای احتمالی داده شده تا در صورت ضرورت گزارش لازم به مسئولان حفاظت منابع آب ارائه شود.

وی اظهار داشت: اکیپ های یاد شده، حفاظت آب های سطحی و زیرزمینی در ایام نوروز را زیر نظر مسئولان کشیک، به صورت مستمر در منطقه بر عهده گرفته و حوزه فعالیت این اکیپ ها قبلاً مشخص و زمان حضور آنها در ایام تعطیلات هماهنگ شده است.

مصری افزود: اسامی و شماره تماس اکیپ های گشت و مسئولان کشیک در اختیار دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، شرکت مدیریت منابع آب ایران و سایر ارگان ها قرار داده شده تا در صورت ضرورت یا وقوع بحران امکان دسترسی سریع و حضور در محل فراهم شود.

نماینده مجری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه بیان کرد: بنا به حساسیت قابل تقدیر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان امکان گزارش تخلف و اخذ دستور قضائی از طریق تلفن با قضات کشیک نیز فراهم شده است.

مصری با اشاره به تقسیم بندی اکیپ های گشت و بازرسی در سراسر محدوده عملکرد این استان گفت: برنامه بازدید روزانه هر اکیپ توسط مسئول کشیک هر شهرستان مشخص و اعلام می شود تا هشت ساعت در روز در محل حضور فیزیکی داشته باشند.

وی تصریح کرد:  ضمناً در صورت ضرورت در سایر ساعات شبانه روز حضور اکیپ ها در محل میسر است که پس از پایان ساعات بازدید کارشناسان گشت و بازرسی با حضور در امور منابع آب شهرستان مربوطه و یا تلفنی گزارش بازدید روزانه را مکتوب و در اختیار مسئول کشیک قرار خواهند داد و نکته قابل ذکر اینکه عملکرد این اکیپها نیز با GPS های آنلاین خودوریی کنترل می شود.

مصری در پایان گفت: تلفن گویا به شماره ۳۱۷۱ به صورت شبانه روزی برای اخذ گزارشات مردمی دایر بوده و مردم در صورت مشاهده تخلف می توانند با شماره مذکور تماس حاصل کنند و گزارشات دریافتی در اولین فرصت به اکیپ مربوطه ارسال و پیگیری لازم انجام می شود.

کد خبر: ۱۰٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha