۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
هزار و ۳۰۸ دستگاه کامیون از مرز ماهیرود به افغانستان ترانزیت شد
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

هزار و ۳۰۸ دستگاه کامیون از مرز ماهیرود به افغانستان ترانزیت شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه هزار و ۳۰۸ دستگاه کامیون از مرز ماهیرود به افغانستان ترانزیت شدند.

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در پنج ماهه نخست سال جاری کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات خراسان‌جنوبی از نظر ارزشی ۳۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۴۴  دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از ابتدای سال جاری تعداد دو هزار و ۶۳۲ فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار و به وزن ۴۸۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳۴ درصد، از نظر ارزش ۳۰ درصد و از نظر وزن ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عمده اقلام صادرات قطعی گمرک خراسان‌جنوبی
رحیمی‌زاده افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک خراسان‌جنوبی در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما بوده است که به کشور افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است. ‌

وی بیان‌کرد: در مورد صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان) نیز تعداد پروانه ارائه شده ۶ هزار و ۷۱ فقره به ارزش ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن و ... بوده است.

رحیمی‌زاده بیان‌کرد: از ابتدای امسال تعداد ۲۴ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۹ میلیون و پنج هزار و ۸۴۱ دلار و به وزن ۷۶۱ تن تشکیل شده است.

قطعات مربوط به خط تولید کاشی مهمترین کالای وارداتی  به استان
وی گفت: عمده اقلام وارداتی به استان را قطعات مربوط به خط تولید کاشی، کائوچو، کلروبوتیل، ترنجبین، شاهدانه بو داده، زغال شسته نشده، تخم ریحان فرآوری نشده، آسیاب مربوط به خط تولید قیر، گلپر فرآوری نشده و تخم اسپند فرآوری نشده تشکیل می‌دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی افزود: این اقلام از کشور امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان وارد شده است.

رحیمی‌زاده گفت: در پنج ماهه امسال تعداد هزار و ۳۰۸ کامیون به وزن ۳۸ هزار و ۶۱ تن شامل شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و ... از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت گردیده است.

وی یادآور شد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۴۸ درصد و از نظر وزن ۴۴ درصد کاهش داشته است.                        

کد خبر: ۱۰۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha