۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
پیش بینی ۱۰ هزار دلاری شدن اتریوم تا انتهای امسال
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

پیش بینی ۱۰ هزار دلاری شدن اتریوم تا انتهای امسال

در شرایطی قیمت بیت کوین در استانه ۵۰ هزار دلار قرار گرفته است که پیش بینی ها از احتمال تداوم روند افزایشی و رسیدن قیمت هر اتریوم به مرز ۱۰ هزار دلار و هر بیت کوین به بیش از ۷۰ هزار دلارحکایت دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز دوشنبه ۸ شهریور قیمت بیت کوین و اتریوم با افزایش همراه بود. در این روز هر بیت کوین با قیمت ۴۹ هزار و ۳۵۰ دلار مبادله شد در حالیکه قیمت اتریوم به ۳۲۵۰ دلار رسید.

در این روز دوج کوین با قیمت ۲۸ سنت و XRP با قیمت ۱.۱۶ دلار مبادله شد. دلیل رشد قیمت بیت کوین در بازار افزایش پذیرش ان توسط شرکتها و کشورهای مختلف است.

وب سایت یاهو فاینانس گزارش مفصلی در مورد شرکتهایی که رمز ارزها را به عنوان واحد پول می پذیرند ارایه داده است.

از طرف دیگر  کشورهای مختلف هم با وضع قوانینی در تلاش هستند تا رمز ارزها را به رسمیت بشناسند و به مردم امکان دهند در زندگی عادی از این رمز ارزها استفاده کنند. از جمله انها می توان به السالوادور و کوبا اشاره کرد.

 در امارات هم تحولات زیادی در بازار رمز ارزها ایجاد شده است. در درجه اول برای اولین بار در یک کشور خاورمیانه، شاخص بیت کوین در بازار سهام دوبی عرضه شد و دولت امارات قوانینی برای تسهیل فعالیت در دنیای رمز ارزها فراهم کرده است.

کارشناسان بر این باورند امارات زمینه های لازم برای تبدیل شدن این کشور به یک مرکز اصلی  و مهم در صنعت رمز ارزها را دارد و سیاستهایی  برای جذب افراد نخبه در این زمینه را نیز فراهم کرده است.

در امریکا تلاش لابی های طرفدار بازار رمز ارزها برای ممانعت از قانون گذاری  سخت گیرانه در بازار رمز ارزها و دریافت مالیات از مبادلات رمز ارزها بالا گرفته است. خبرهای منتشر شده توسط سی ان بی سی نشان می دهد لابی های طرفدار رمز ارزها بر این باورند سخت گیری بیشتر در  این حوزه می تواند باعث سقوط بازار رمز ارزها و از بین رفتن بخش زیادی از سرمایه های شود.

اما در سوی دیگر دنیا مخالفت با این بازار زیاد است. رییس بانک مرکزی کشور چین روز گذشته اعلام کرد بازار رمز ارزها برای فعالیتهای سفته بازی مناسب است و هیچ پشتوانه دولتی و قانونی ندارد. او با تاکید بر این نکته که دلیلی برای رشد سریع قیمت رمز ارزها وجود ندارد از مردم خواست تا سرمایه های خود را وارد این بازارها نکنند زیرا به زودی شاهد فروپاشی این بازار خواهند بود.

این سخنان در شرایطی مطرح شده است که بیت کوین با سرعت به سمت قیمت ۵۰ هزار دلار می تازد و گذشتن قیمت هر بیت کوین از مرز ۵۵ هز ار دلار در ماه سپتامبر چندان دور از انتظار نیست.

از طرف دیگر یاهو فاینانس مصاحبه ای با مگان کاسپر تحلیل گر بازار رمز ارزها  انجام داد و او تاکید کرد که انتظار می رود قیمت اتریوم تا انتهای امسال در فاصله ۸ هزار تا ۱۰ هزار دلار قرار بگیرد.

این پیش بینی توسط فردی انجام شده است که در ابتدای سال جاری و زمانی که اتریوم کمتر از هزار دلار قیمت داشت پیش بینی کرده بود قیمت آن از مرز ۳ هزار دلار بگذرد و حال که پیش بینی او تحقق پیدا کرده است، از احتمال رسیدن قیمت این رمز ارز به ۱۰ هزار دلار خبر می دهد.

در صورتیکه اتریوم به ۱۰ هزار دلار برسد باید انتظار داشته باشیم قیمت بیت کوین در فاصله ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار قرار گیرد که رکورد تاریخی برای این رمز ارز محسوب می شود. اما گروهی هم هستند که رشد سریع بازار رمز ارزها را بر خلاف اصول اقتصادی می دانند و بر این باورند در صورتیکه این بازار در اقتصاد جا بازکند، کنترل و نظارت دولتها بر اقتصاد و بازار مالی کم می شود به همین دلیل بدون شک با آن مقابله خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha