۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
واریز ۷۳۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خبر داد

واریز ۷۳۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: سرانه بهداشتی ۷۳۰ میلیارد تومان است که ۲۲۰ میلیارد تومان آن را دریافت کرده ایم و ۵۱۰ میلیارد تومان آن نیز قبل از شروع سال تحصیلی به حساب مدارس واریز می‌شود.

به گزارش بازار، علی الهیار ترکمن افزود: مدارس با این سرانه باید زیرساخت‌های بهداشتی مدرسه را تأمین و شرایط لازم را برای حضور معلمان و دانش آموزان در مدرسه ایجاد کنند.

وی به پرداخت فوق العاده ویژه معلمان اشاره کرد و گفت: فوق العاده ویژه معلمان حذف نشده و همچنان در احکام حقوقی آن‌ها باقی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش افزود: به استناد دو نامه‌ای که ریاست وقت سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش فرستاده است قرار شد بین ۲۱ تا ۲۷ درصد فوق العاده ویژه برای فرهنگیان در نظر گرفته شود و بر این اساس احکام حقوقی معلمان نیز در مرداد ماه تغییر کرد.

الهیار ترکمن گفت: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که اجرای فوق العاده ویژه برای فرهنگیان ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ملزم به مصوبه دولت است، اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این فوق العاده ویژه در احکام شهریور فرهنگیان اعمال شود.

وی تأکید کرد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه اجرای فوق العاده ویژه از یکم فروردین ۱۴۰۰ محاسبه و اجرایی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش رایزنی‌های گسترده‌ای را با سازمان برنامه و بودجه و دولت آغاز کرده و به دنبال اخذ مصوبه برای اجرای آن است.

الهیار ترکمن افزود: هیچ نهادی اعم از سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مخالف اعمال فوق العاده ویژه برای فرهنگیان نیستند، ولی همه اعتقاد دارند که باید مبنای حقوقی آنان رعایت شود.

وی به پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: برای پرداخت این پاداش ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این تخصیص را سازمان برنامه صادر و به خزانه داری ارسال کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش افزود: تمام مشخصات فرهنگیان بازنشسته مشمول پاداش را به خزانه داری ارسال کرده ایم و در صورت تأمین اعتبار از طریق خزانه داری به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز خواهد شد.

الهیار ترکمن گفت: تأکید وزارت آموزش و پرورش پرداخت یکجا و نقدی پاداش فرهنگیان بازنشسته است.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha