۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه تقاضای کشاورزان برای خرید را کاهش داد
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان:

افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه تقاضای کشاورزان برای خرید را کاهش داد

همدان - بایگانه، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به دلیل افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه این دو نوع کود با عدم استقبال کشاورزان روبه رو شده است.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت عملکرد کودهای شیمیایی استان همدان بیان کرد: کودهای شیمیایی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در قالب سه نوع کود ازته، فسفاته و پتاسه به صورت یارانه به استان تخصیص داده شد که سهمیه استان همدان در کود ازته بیش از ۸۸ هزار تن بود که موفق شدیم ۱۱۲ درصد از سهمیه و به عبارت دیگر ۱۲ درصد بالاتر از سهم ابلاغی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: در مورد کود فسفاته از ۱۹ هزار و ۸۲۰ تن ۱۸ درصد تأمین و در رابطه با کود پتاسه نیز از شش هزار و ۸۰۰ تن معادل ۵۸ درصد محقق شد ضمن اینکه در اوره به خوبی عمل کردیم و تمام سهمیه کود استان جذب و بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد: به دلیل افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه این دو نوع کود با عدم استقبال کشاورزان روبرو شده و به همین دلیل توفیق چندانی در جذب سهمیه ابلاغی به استان نداشتیم که امیدواریم کشاورازن ترغیب شوند و این دو کود موثر در عملکرد محصولات زراعی را مصرف کنند.

اگر کشاورزان از این کودها استفاده نکنند در عملکردها دچار کاهش و در نهایت خسارت به کشاورزان می‌شویم

وی اضافه کرد: متأسفانه با توجه به شرایط خاک‌های زراعی از نظر فسفات و پتاس وضعیت چندان مناسبی نداریم و اگر کشاورزان از این کودها استفاده نکنند در عملکردها دچار کاهش و در نهایت خسارت به کشاورزان می‌شویم؛ بنابراین امیدواریم برای سال زراعی آتی کشاورزان استقبال بیشتری از این کودها داشته باشند و جذب مازاد این سهمیه بالاتر برود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه، ۵۱ درصد از سهم کود ازته استان همدان را جذب و بخش زیادی از آن بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: در حال حاضر در حال تأمین و تدارک کودهای کشت‌های پاییزه ۱۴۰۰_۱۴۰۱ هستیم که بخش‌هایی از آن تأمین شده و در حال توزیع است و کشاورزان می‌توانند با مراجه به سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اخذ حواله‌ کود شیمیایی خود اقدام کنند.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha