۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کرونا وضعیت اقتصادی بد بازار را بدتر کرد/ ابطال یک هزار پروانه صنفی در خراسان شمالی
رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی:

کرونا وضعیت اقتصادی بد بازار را بدتر کرد/ ابطال یک هزار پروانه صنفی در خراسان شمالی

بجنورد- امیدوار، رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی از ابطال یک هزار پروانه صنفی در مرکز این استان طی ایام شیوع کرونا خبر داد.

مهدی امیدوار در گفتگو با بازار؛ اظهار داشت: کرونا وضعیت اقتصادی بد بازار را بدتر کرده است به‌طوری‌که از شیوع کرونا در پایان سال ۹۸ تاکنون یک هزار پروانه صنفی در مرکز استان خراسان شمالی باطل‌شده است.

وی افزود: ۱۶ هزار واحد صنفی در مرکز خراسان شمالی وجود دارد که ۷۰ درصد این واحدها  مستأجر هستند و این تعداد اصناف از دولت قبل نسبت به دریافت تسهیلات کرونایی به‌شدت گلایه‌مند هستند زیرا از آغاز کرونا تاکنون هیچ تسهیلاتی با سود پایین به اصناف داده نشد، درحالی‌که بیشترین زیان را آنان متحمل شدند.

رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی رکود بازار، گرانی‌ها، نبود ثبات ارز در بازار را ازجمله مشکلات پیش روی اصناف عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مشکلات شیوع بیماری کرونا نیز بر این مشکلات افزوده است.

امیدوار ادامه داد: در حال حاضر خیلی از کسبه به دلیل تعطیلی‌های زیاد در ایام کرونا گلایه‌مند هستند به دلیل اینکه موعد چک‌هایشان رسیده است.

وی گفت: همچنین اصناف خراسان شمالی در سال گذشته درزمینهٔ توزیع و تأمین کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی بهترین عملکرد را داشت اما متأسفانه هیچ‌گونه عملکرد مثبتی درزمینهٔ حمایت از اصناف استان نداشتیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha