۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
صادرات ۹ میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر به ارزش ۳ میلیارد دلار
از ابتدای امسال تا پایان تیرماه محقق شد

صادرات ۹ میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر به ارزش ۳ میلیارد دلار

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۹ میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر به ارزش ۳ میلیارد دلار در ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده و تمام مردم و مسئولان باید در راستای تحقق شعار سال همراهی و همکاری کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم در شرایطی شروع به کار کرده که با تحریم‌های بین‌المللی زیادی مواجه هستیم و دولت جدید برای رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت معیشتی، کار سختی در پیش دارد و البته بدون تردید با تلاش دسته جمعی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها به اهداف مورد مظر می‌رسیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر علیرغم مشکلاتی که تشریح شد و با وجود گسترش ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها، میزان صادرات در استان بوشهر رشد محسوسی داشته است.

گزدرازی از صادرات ۹ میلیون تن کالا به ارزش ۳ میلیارد دلار از استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه و بر اساس آمار موجود، بیش از ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالای غیر نفتی با ارزش ۲.۹ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشورهای هدف صادر شده است.

وی اضافه کرد: گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی بیش از ۸۰ درصد صادرات را بر عهده داشته و فعال ترین گمرک استان از لحاظ ارزشی و وزنی بوده است.

گزدرازی افزود: امارات متحده عربی و چین بیشترین هدف صادراتی استان بوشهر بوده و پاکستان و ترکیه و هند و آفریقای جنوبی و قطر و برزیل نیز سایر اهداف صادراتی از مقصد این استان است.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha