۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
اشتغال خانگی با کمترین سرمایه‌گذاری؛ پرورش بلدرچین ۴۵ روزه شما را به سود می‌رساند
بازار از مشهد گزارش می‌دهد؛

اشتغال خانگی با کمترین سرمایه‌گذاری؛ پرورش بلدرچین ۴۵ روزه شما را به سود می‌رساند

مشهد- پرورش بلدرچین جزو آن دسته از فعالیت‌هایی است که می‌تواند شما را در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی به درآمدزایی مطلوب برساند.

بازار؛ گروه استان‌ها: از خواص مهم گوشت بلدرچین می‌توان به مراقبت از سلامت قلب، حل مشکلات سیستم تنفسی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد.خوشبختانه مردم ایران بیشتر از گذشته با خواص گوشت و تخم بلدرچین آشنا شده‌اند و گوشت این پرنده را به گوشت مرغ ترجیح می‌دهند و لذا بازار خوبی برای خرید این پرنده وجود دارد.

بسیاری از رستوران‌های لوکس خریدار گوشت بلدرچین هستند، مردم زیادی برای گرامیداشت مهمانان خود از گوشت بلدرچین برای پذیرایی از آن‌ها استفاده می‌کند.

بنا بر گفته کارشناسان در مقایسه با هزینه‌هایی که باید برای شروع این کار و پرورش بلدرچین انجام داد اما سود پرورش بلدرچین به مبلغ قابل‌توجهی است.

اشتغال خانگی با کمترین سرمایه‌گذاری؛ پرورش بلدرچین ۴۵ روزه شما را به سود می‌رساند

این موضوع باعث شده است که توجه بسیاری از افراد به این روش جلب شود و با ارزیابی هزینه‌های لازم و درامد احتمالی حاصل‌شده از این راه، به دنبال شروع فعالیت خود در این زمینه کاری باشند.

آشنایی با سرمایه‌گذاری
رضا حسینی کارشناس طیور جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با بازار اظهار می‌کند: پرورش بلدرچین را بسیاری از مردم می‌توانند از کف حیاط یا پشت‌بام و یا باغ ویلاها تجربه کنند و اگر شخصی در این میان طالب سود خوب باشد باید زمینی را در روستاهای اطراف مشهد به اختیار بگیرد تا بتواند سود بیشتری کسب کند.

وی به ما می‌گوید: خوشبختانه پرورش بلدرچین از آن شغل‌هایی است که حتی با یک‌میلیون تومان هم می‌توان آن را آغاز کرد.

حسینی اذعان می‌کند: ازآنجاکه بازگشت سرمایه و سود پرورش بلدرچین فقط در مدت ۴۵ روز محقق می‌شود لذا پرورش این پرنده مشتاقان بسیاری دارد.

وی هم‌چنین توصیه می‌کند تا افراد تازه‌کار بلدرچین بالغ در ابتدای کار خریداری کنند چون  بلدرچین بالغ آماده تخم‌گذاری است و معمولاً بلدرچین‌ها حدود ۴۰ الی ۴۵ روزگی آماده تخم‌گذاری می‌شوند بنابراین در دوره اول کافی است که بلدرچین ۳۵ روزه تهیه کنید و مستقیماً آن‌ها را درون قفس‌ها قرار دهید تا شروع به تخم‌گذاری کنند.

این کارشناس طیور بیان می‌کند: سود پرورش بلدرچین به میزان بلدرچین‌ها و ظرفیت سالن بستگی دارد و به همین ترتیب سرمایه لازم برای راه‌اندازی سالن پرورش بلدرچین نیز به ظرفیت سالن بستگی دارد اما به‌صورت میانگین برای راه‌اندازی یک واحد ۴۰۰۰ قطعه‌ای به ۱۸۰ میلیون تومان سرمایه نیاز داریم و این سرمایه‌گذاری حداقل ماهیانه ۲۰ میلیون تومان به ما سود خواهد داد.

وی اظهار می‌کند: به‌طورمعمول وقتی بلدرچین‌ها بالغ می‌شوند هر هفته حدود ۴ تا ۵ تخم می‌گذارند که هر یک از این تخم‌مرغ کمتر از ۵۰۰ تومان در بازار قیمت ندارد و لذا سود مناسبی در بر دارد.

اشتغال خانگی با کمترین سرمایه‌گذاری؛ پرورش بلدرچین ۴۵ روزه شما را به سود می‌رساند

وی با اشاره به این موضوع که هر بلدرچین بالغی و آماده کشتار  حدود ۲۴۰ گرم وزن دارد اذعان می کند: آن دسته از افرادی که تمایل به پرورش بلدرچین گوشتی دارند به این طریق می توانند بلدرچین را به‌صورت بسته‌بندی یا زنده در بازار عرضه کنند.

این کارشناس دام و طیور البته تأکید می‌کند: بهتر است پیش از شروع به کار فرد سرمایه گذار مشخص کند که مسیر ش برای دستیابی به سود پرورش بلدرچین پرورش بلدرچین گوشتی است یا پرورش بلدرچین تخم‌گذار!

حسینی می‌افزاید: شما اگر بتوانید سوله‌ای را برای پرورش بلدرچین دست‌وپا کنید و حداقل ۲ هزار جوجه در آن رهاسازی کنید هرکدام از آن‌ها در هفته ۴ بار تخم  می‌گذارند که این رقم در ماه ۳۲  هزار تخم بلدرچین می‌شود.

وی عنوان می‌کند: بیشترین نوع بلدرچینی که در ایران پرورش می‌یابند نژاد معمولی بلدرچین و نژاد ژاپنی است که این دو نژاد بیشتر جهت تخم‌گذاری پرورش می‌یابند لذا  اگر قصد گوشتی کردن بلدرچین‌ها رادارید بهترین نژادها، بلدرچین سینه سفید هندی و بلدرچین سفید آمریکایی هست.

وی توصیه می‌کند: ولی برای شروع بهتر است از پرورش بلدرچین معمولی کارتان را آغاز کنید. زیرا پرورش گونه‌های دیگر دربار اول کمی مشکل بوده و باعث می‌شود هزینه برگشت سرمایه در مدت‌زمان زیادی انجام گیرد.

بازگشت سرمایه سریع
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد نیز در گفت‌وگو با بازار پیرامون این سرمایه گذاری سودده و هم‌چنین پتانسیل‌های مشهد در خصوص پرورش بلدرچین اظهار کرد: بلدرچین در حدود ۴۵ روزگی به بلوغ جنسی و جسمی می‌رسد، درنتیجه طول پرورش کوتاهی داشته و به‌تبع بازگشت سرمایه در صنعت بلدرچین سریع‌تر است.

حجت ایمانی‌مقدم  ادامه داد: ازآنجاکه این پرندگان دارای مقاومت بالایی نسبت به عوامل بیماری‌زا هستند لذا این موضوع باعث کاهش شدید میزان تلفات نسبت به مرغ و طیور هم شده است.

وی به ما گفت: شهرستان مشهد دارای دو واحد پرورش بلدرچین گوشتی و مولد دارای پروانه و هشت واحد بدون پروانه به‌صورت اشتغال خانگی هست که در سال تولید ۱ میلیون ۲۰۰ هزار قطعه جوجه و  ۳۰۰ تن گوشت در سال می‌کند .

اشتغال خانگی با کمترین سرمایه‌گذاری؛ پرورش بلدرچین ۴۵ روزه شما را به سود می‌رساند

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد اظهار کرد: گوشت بلدرچین برخلاف جثه کوچکش خواص بالایی دارد همچنین صنعت بلدرچین از صنایعی است که بازگشت سرمایه در آن سریع اتفاق می‌افتد.

 حجت ایمانی‌مقدم در خصوص پرورش بلدرچین افزود: بلدرچین با توجه به نژاد خود در سنین ۴۰ تا ۴۵ روزگی به وزن مناسب کشتار که تقریباً ۲۵۰ گرم است می‌رسد و همچنین میزان تخم‌گذاری آن در هفته بین ۴ تا ۵ تخم است.

وی بیان کرد: تخم بلدرچین علی‌رغم کوچکی‌اش نسبت به تخم بقیه طیور دارای ارزش غذایی بیشتری است و میزان پروتئین موجود در این تخم ۱۰ درصد بیشتر از سایر پرندگان هست ولذا آمینه‌های کمیابی که در گوشت سایر پرندگان یافت نمی‌شود در گوشت بلدرچین به‌وفور یافت می‌شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد تأکید کرد: تقریباً ۳۰۰ تن گوشت در سال در شهرستان مشهد تولید می‌شود و این محصول بازار مشتری پسندی دارد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha