۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
توسعه گردشگری کشاورزی پایدار در مازندران/ عمده بنگاه های صنعتی نیمه فعال هستند
رئیس سازمان مدیریت مازندران:

توسعه گردشگری کشاورزی پایدار در مازندران/ عمده بنگاه های صنعتی نیمه فعال هستند

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران توسعه استراتژیک گردشگری کشاورزی پایدار را از مولفه های برنامه های هفتم توسعه در استان ذکر کرد.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، اظهار داشت: کمیته های تنظیم برنامه هفتم توسعه با ابلاغ رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه تشکیل می شود.

وی با اظهار اینکه نیازمند برنامه جامع برای برنامه هفتم هستیم، افزود: ارائه راهکارهای استراتژیک گردشگری کشاورزی پایدار از جمله موضوعات مهم برای استان به شمار می رود، زیرا محور فعالیت ها در استان بر بخش کشاورزی و گردشگری است.

وی با عنوان اینکه بخش عمده ای از اشتغال استان در حوزه گردشگری و کشاورزی است، گفت: همچنین عمده زمین های درجه یک و دو زیر کشت محصولات استراتژیک گندم و برنج و مرکبات است.

غلامی راد یادآور شد: در حوزه کشاورزی و گردشگری مشکلات زیادی در استان وجود دارد که باید در برنامه هفتم این مسائل حل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران شناسایی نقاط آلوده اقلیم استان را از دیگر پروژه ها ذکر کرد و گفت: باید با تحقیقات استانی سالم و دور از هرگونه آلودگی اقلیمی و هوایی در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح دستگاه پرتابل تصفیه بیولوژیک شیرابه در استان افزود: این پروژه با همکاری شهرداری تنکابن و سازمان مدیریت انجام شده است.

غلامی راد با اظهار اینکه در شهرک های صنعتی مشکلات متعددی داریم، گفت: عمده بنگاه های صنعتی یا نیمه فعال و راکد هستند و یا از ظرفیت های اسمی آن استفاده لازم نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: برخی بنگاه ها با تکانه های تحریمی دچار مشکل شدند و یا آنکه دارای مشکلات ساختاری و مدیریتی هستند و برخی هنوز بازار هدف را نمی شناسند و مشکلات غیرتولیدی دارند که باید عارضه یابی شوند.

وی گفت: برخی از بنگاه های اقتصادی راکد هستند در حالی با تقاضاهای زیادی برای ایجاد بنگاه های جدید روبرو هستیم و با محدودیت زمین در شهرک های صنعتی مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha