۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
قرارداد سرمایه‌گذاری خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم در قم امضا شد
با برگزاری اولین رویداد فناورانه صنایع شیمیایی؛

قرارداد سرمایه‌گذاری خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم در قم امضا شد

قم- اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری قم با تأکید بر معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های فناور، گفت: اولین قرارداد سرمایه‌گذاری فناورانه راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم امضا شد.

سید حسین اخوان علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به تشریح اولین رویداد ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری فناورانه صنایع شیمیایی استان قم پرداخت و گفت: بخش اول این رویداد فناورانه که در تیرماه امسال با حضور فناوران، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران حوزه شیمیایی و توسط کارگزار فن بازار منطقه استان، شرکت دانش بنیان بهین راد پژوه برگزار شد، منجر به عقد قرارداد راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم شده است.

وی با تأکید بر اینکه ناظر این قرارداد یکی از شرکت‌های دانش بنیان فنی و تخصصی عضو پارک به نام «بهین راد پژوه» است افزود: ارزش این قرارداد که با هدف راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم از سنگ معدنی سلستین بین شرکت امضا شده است ۲۴ میلیارد ریال است.

قرارداد سرمایه‌گذاری خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم در قم امضا شد

بومی سازی فناوری
رئیس پارک علم و فناوری استان قم در ادامه به تشریح ابعاد فنی این پروژه تخصصی پرداخت و گفت: کربنات استرانسیم با فرمول شیمیایی SrCO3 یکی از پر کاربردترین ترکیبات حاوی استرانسیوم است. با توجه به قابلیت انعطاف پذیری و طبیعت غیر خطرناک آن، در طیف گسترده‌ای از کاربردهای الکترونیک، متالورژی، مواد شیمیایی و شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به عنوان بسترهای شیشه‌ای برای صفحه نمایش و پنل‌های فوتو ولتایی استفاده می‌شود.

اخوان علوی در این خصوص افزود: این ماده همچنین برای خالص‌سازی الکترولیت روی، در صنایع لعاب و سرامیک، شیشه‌های ویژه، به عنوان مواد خام برای تولید سایر ترکیبات استرانسیوم کاربرد دارد. کربنات استرانسیم در تولید آهنرباهای دائمی برای فریت‌ها و در الکترولیز روی برای حذف سرب نیز استفاده می‌شود.

با تأکید بر اینکه بومی‌سازی فناوری یکی از مهم‌ترین راه‌های فراوری و بهره‌وری صنایع بزرگ کشور است، گفت: ارزش راه‌اندازی خط تولید کربنات استرانسیم زمانی بیشتر و بهتر شناخته می‌شد که بدانیم اکنون کشور ما با برخورداری از معادن سلستین فراوان، این ماده خام را با قیمت ناچیز صادر کرده و ترکیبات فرآوری شده را با قیمت بالا وارد می‌کند که بومی‌سازی این فناوری، علاوه بر ارزش افزوده اقتصادی بالا می‌تواند نیاز صنایع داخلی به واردات این محصول را نیز برطرف کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم  با اشاره به اینکه شرکت‌های فناور یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباط صنعت با دانشگاه و ایده‌های فناورانه هستند، افزود: پارک علم و فناوری استان قم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع و متولیان زیست بوم فناوری استان تلاش دارد با برگزاری کاربردی و تخصصی رویدادهای فناوری بسترهای ورود و نفوذ فناوری به صنایع کوچک و بزرگ استان را فراهم کند که بدون شک حاصل این فرایند به رونق اقتصاد دانش بنیان و رفع موانع تولید کمک مؤثر و شایانی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha