۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
بازگشایی مرز نوردوز| مشکل تردد کامیون‌ها به ارمنستان حل شد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

بازگشایی مرز نوردوز| مشکل تردد کامیون‌ها به ارمنستان حل شد

تبریز- علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از بازگشایی مرز نوردوز و برقرار شدن تردد در این مرز خبر داد.

اروجعلی علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: از صبح روز جمعه شاهد بسته شدن جاده مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بودیم که همین موضوع باعث متوقف شدن کامیون ها در مسیر شده بود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون با رایزنی های صورت گرفته مشکل حل شده و کامیون ها و خودروها می توانند با عبور از مرز نوردوز به سمت ارمنستان حرکت کنند، ادامه داد: بیش از 120 کامیون روز گذشته در این محور متوقف شده بودند ولی هم اکنون مشکلی در تردد کامیون ها وجود ندارد.

گفته می شود مسیر ترانزیتی «گورش- قافان» در پی حمله دو سرباز ارمنی به یک مرزبان آذربایجانی در  این مسیر توسط نیروهای جمهوری آذربایجان مسدود شده بود.

جاده گؤروش- قافان از اراضی آزاد شده جمهوری آذربایجان می‌گذرد و بخش عمده ترانزیت کالا از ایران به ارمنستان و بالعکس از این مسیر انجام می شود.

گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان نیز به‌شمار می‌رود و  رویه گمرکی جاری در آن نیز به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل عدم وجود انبار مسقف، کالاها به صورت ترانشیت و ترانزیت صادر می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha