۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
تسهیل گری دولت و ثبات قیمت شرط ساخت یک میلیون واحد؛ توازنی بین قدرت خرید و قیمت مسکن وجود ندارد
رئیس کانون انبوه سازان مسکن در گفتگو با بازار:

تسهیل گری دولت و ثبات قیمت شرط ساخت یک میلیون واحد؛ توازنی بین قدرت خرید و قیمت مسکن وجود ندارد

برزگر، رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران معتقد است: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیازمند عزم ملی و تسهیل گری دولت است.

بازار؛ گروه راه و شهرسازی: «جمشید برزگر» در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در کشور از نظر نیروی انسانی و دانش فنی برای ساخت واحدهای مسکونی بیشتر، مشکلی نداریم اما دولت می تواند با سیاست گذاری و تسهیل گیری و نشست مستمر با سازندگان و تولید کنندگان، زمینه تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی را در کشور فراهم کند.

ساخت هر یک متر مربع یک ساختمان ۶ و یا ۸ طبقه تا مرحله اسکلت ۴ میلیون تومان هزینه دارد
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با بیان اینکه ۱۲۰ آیتم خدمات در ساخت مسکن تاثیرگذار است و باید هزینه های آن پرداخت شود، اظهارداشت: با توجه به افزایش قیمت ها در حال حاضر ساخت هر یک متر مربع یک ساختمان ۶ و یا ۸ طبقه تا مرحله اسکلت ۴ میلیون تومان هزینه دارد.

برزگر یادآورشد: افزایش قیمت و چند برابر شدن مصالح ساختمانی بسیار نگران کننده و هم اکنون متوسط هر متر مربع واحد مسکونی بیش از ۷ میلیون تومان هزینه می برد.

وی با اشاره به ضرورت ساخت واحدهای مسکونی بیشتر در کشور تاکید کرد: برای محقق شدن ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید تمام دست اندرکاران حوزه ساخت وساز با تعامل و همدلی در کنار هم راهکارهای های اجرایی شدن این نیاز مهم جوانان و مردم را بررسی کنند که در قانون اساسی و قوانین پایین دستی به آن تاکید شده است.     

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با اشاره به طرح مسکن ملی گفت: از روز اول که این طرح را مطرح کردند گفتیم که اجرای طرح عملی نیست.

دولت باید تلاش کند که قدرت خرید مردم را افزایش دهد و یک توازنی بین قدرت خرید و قیمت مسکن وجود داشته باشد در غیر این صورت دسترسی مردم به مسکن با توجه به قیمت آن بسیار دشوار خواهد بود

برزگر افزود: دولت باید تلاش کند که قدرت خرید مردم را افزایش دهد و یک توازنی بین قدرت خرید و قیمت مسکن وجود داشته باشد در غیر این صورت دسترسی مردم به مسکن با توجه به قیمت آن بسیار دشوار خواهد بود.

این مقام مسئول در کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تاکید کرد: قرار است سال آینده بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن ملی ساخته شود، اما اعلام کردیم شما اگر می توانید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تحویل بدید.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی سالانه در کشور منابع مالی زیادی را طلب می کند 
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با بیان اینکه سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور منابع مالی زیادی را طلب می کند گفت: وقتی قیمت سیمان یک شبه ۳ برابر می شود و قیمت آن تا ۱۲۰ هزار تومان نیز افزایش می یابد عدم ثبات قیمت ها مشکلات و چالش حوزه ساخت و ساز را بیشتر می کند.

برزگر تصریح کرد: در گذشته قیمت مصالح ساختمانی از ثبات لازم برخوردار بود، اما به علت نرخ تورم کشور، هم اکنون قیمت آن چند برابر افزایش یافته است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران به افزایش مستاجران کشور اشاره کرد و گفت: ۳۷ درصد جمعیت شهری ایران مستاجر هستند و دولت با برنامه ریزی مناسب باید بتواند این جمعیت را صاحب خانه کند.

برزگر افزود: هیات رییسه کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران امیدوار است که تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور محقق شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران یادآورشد: در حال حاضر خرید یک واحد مسکونی معمولی در مرکز شهر و یا مناطق پایین شهر تهران نیازمند ۳ و یا ۴ میلیارد تومان منابع مالی است و هر کسی نمی تواند این مقدار پول را به راحتی تهیه کند.

هنوز هم بخشی از مسکن مهر به پایان نرسیده است
وی با اشاره به آغاز طرح مسکن مهر در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد افزود: هنوز هم بخشی از مسکن مهر به پایان نرسیده است لذا برای توسعه ساخت مسکن در کشور باید همه منابع و امکانات به خوبی سنجیده شود تا وزیر راه وشهرسازی که کار خود را در این وزارتخانه آغاز کرده شرایط را برای تولید مسکن در اقصی نقاط کشور فراهم کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران خاطرنشان کرد: در طرح مسکن مهر قرار شد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور ساخته شود با وجود اینکه بیش از ۱۲ سال از اجرای این طرح گذشته هنوز هم برخی از متقاضیان نتوانسته اند واحد مسکن مهر خود را تحویل بگیرند.

سازندگان ایرانی از تجربه و تخصص لازم برای تولید مسکن برخوردار هستند و همه امکانات نیز در کشورمان وجود دارد لذا با یک برنامه ریزی دقیق و بررسی ظرفیت های موجود می توانیم در زمینه تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال اقدامات لازم را به عمل آوریم

این مقام مسئول در کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران بیان کرد: سازندگان ایرانی از تجربه و تخصص لازم برای تولید مسکن برخوردار هستند و همه امکانات نیز در کشورمان وجود دارد لذا با یک برنامه ریزی دقیق و بررسی ظرفیت های موجود می توانیم در زمینه تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال اقدامات لازم را به عمل آوریم.

تولید کنندگان ایرانی در اوایل دهه ۹۰ حتی تا تولید ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در سال اقدام کردند
برزگر با بیان اینکه تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور عدد بزرگی است و امکانات زیادی را می طلبد گفت: تولید کنندگان ایرانی در اوایل دهه ۹۰ حتی تا تولید ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در سال اقدام کردند و این نشان می دهد که سازندگان در کشورمان از تجربه لازم برخوردار هستند.

خرید اعتباری نداریم و در حال حاضر خرید هرگونه مصالح ساختمانی باید با پول نقد انجام می شود
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با اشاره به مشکلات خرید مصالح ساختمانی اظهارداشت: تا دو سال پیش وقتی مصالح ساختمانی خرید می کردیم وجه آن را ۳ تا ۶ ماه بعد پرداخت می کردیم اما در حال حاضر خرید هرگونه مصالح ساختمانی باید با پول نقد انجام می شود.

پیش از این خرید اعتباری مصالح ساختمانی مشکلی نداشت و تولید کنندگان در مقیاس بزرگتری خرید خود را انجام می دادند و وجه آن را ۳ ماه بعد پرداخت می کردند، ولی در حال حاضر شن و ماسه هم اول باید پولش پرداخت شود، سپس محموله در کارگاه تخلیه شود

این مقام مسئول در کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران افزود: پیش از این خرید اعتباری مصالح ساختمانی مشکلی نداشت و تولید کنندگان در مقیاس بزرگتری خرید خود را انجام می دادند و وجه آن را ۳ ماه بعد پرداخت می کردند، ولی در حال حاضر شن و ماسه هم اول باید پولش پرداخت شود، سپس محموله در کارگاه تخلیه شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در پایان خواستار دیدار با وزیر راه وشهرسازی شد و گفت: تلاش می کنیم در جلسه ای که انبوه سازان مسکن با مهندس رستم قاسمی خواهند داشت تمام مسایل و مشکلات بخش تولید مسکن کشور با ایشان مطرح شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha