۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
گزارش رییس فدرال رزرو امریکا قیمت بیت کوین را به ۵۰ هزار دلار نزدیک کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

گزارش رییس فدرال رزرو امریکا قیمت بیت کوین را به ۵۰ هزار دلار نزدیک کرد

بعد از گزارش جرومی پاول، رییس فدرال رزرو امریکا در مورد اوضاع اقتصادی و زمان بندی توقف سیاستهای حمایتی از اقتصاد ، قیمت بیت کوین رشد کرد و به ۵۰ هزار دلار نزدیک شد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز شنبه ۲۸ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت بیت کوین در مرز ۵۰ هزار دلار قرار گرفت. طبق امار ارایه شده توسط کوین دسک در این روز  قیمت بیت کوین حدود ۴ دلار نسبت به روز قبل از آن رشد کرد و توانست به رکورد  خود در ماه اخیر نزدیک شود.

در این روز هر اتریوم با تجربه افزایشی حدود ۵ درصدی با قیمت ۳۲۷۰ دلار مبادله شد و قیمت هر رمز ارز XRP به ۱.۱۶ دلار رسید. نرخ رشد قیمت این رمز ارز برابر با ۶ درصد بود و دوج کرین بعد از تجربه رشد ۷ درصدی با قیمت حدود ۲۹ سنت مبادله شد.

 کوین دسک دلیل رشد قیمت رمز ارزها را گزارش مجازی ارایه شده توسط جرومی پاول رییس فدرال رزرو امریکا دانست. او که روز جمعه در یک جلسه مجازی به ارایه گزارش اقتصادی پرداخت و سیاستهای فدرال رزرو را برای ماه های آتی تشریح کرد، زمان دقیقی را برای پایان تزریق به اقتصاد اعلام نکرد و همین مساله سبب شد تا پیش بینی تداوم روند افزایشی و نگران کننده بودن اوضاع اقتصادی روی بازار تاثیر بگذارد.  

نکته مهم دیگری که در سخنان او بود را می توان عدم اجرای طرح افزایش نرخ بهره بانکی در آینده نزدیک دانست که می تواند نوید بخش تداوم امکان دریافت وام های کم بهره توسط  افراد حقیقی و حقوقی باشد.

 بعد از انتشار این گزارش قیمت دلار در بازار جهانی تنزل پیدا کرد و قیمت بیت کوین با سرعت زیادی به سمت رکورد ۵۰ هزار دلاری حرکت کرد. قیمتی که پیش از این انتظار می رفت در ماه  بعد ثبت شود ولی از هفته گذشته در بازار بیت کوین تجربه شده است.

پیش بینی می شود قیمت بیت کوین در بازار تا انتهای ماه بعد به بالغ بر ۵۵ هزار دلار برسد مگر اینکه سیاستهای دولتی مانعی در مسیر رشد این بازار به وجود بیاورد.

کوین دسک در این مورد نوشت: «بی خبری برای بازار بیت کوین به معنای خبر خوب است. هم اکنون بازار نمی داند چه زمانی قرار است تزریق به اقتصاد متوقف شود یا نرخ بهره افزایش یابد و تا ان زمان می تواند از سودهای کلان بهره ببرد.»

این وب سایت در ادامه گزارش خود نوشت: «جرومی پاول در سخنانش در مورد زمان  توقف طرح تزریق ماهانه به اقتصاد سخنی نگفت و همین مساله باعث رشد قیمت بیت کوین شد. او تاکید کرد اقتصاد دیگر نیاز چندانی به حمایت مالی ندارد ولی فدرال رزرو هنوز در مورد زمان توقف طرح حمایتی از اقتصاد تصمیم گیری نکرده است. او تاکید کرد زمان توقف این طرح رسما اعلام خواهد شد و فدرال رزرو در نظر ندارد این طرح را بدون اطلاع قبلی و به یکباره متوقف کند.»

نکته مهمی که در گزارش رییس فدرال رزرو امریکا بیان شد این بود که پیش از انتهای امسال روند کاهش تزریق به اقتصاد شروع می شود ولی این به معنای افزایش نرخ بهره در آن زمان نیست. حمایت از اقتصاد به تدریج کاهش خواهد یافت و فدرال رزرو عجله ای در تغییر دادن سیاستهای اقتصادی ندارد.

تحلیل گران بر این باورند سحنان پاول به بازار این اطمینان را داد که نرخ بهره پایین برای دوره طولانی تری در اقتصاد باقی می ماند و همین مساله باعث تغییر در ارزش سهام امریکا و قیمت طلا در بازار شد.

 بر مبنای گزارشهای موجود متوسط قیمت بیت کوین در ۲۰۰ روز گذشته برابر با ۴۶ هزار دلار است و شاخص قیمت دلار امریکا ۰.۳۵ درصد تنزل پیدا کرد. در این روز قیمت طلا در بازار جهانی ۰.۶۵ درصد رشد کرد و شاخص اصلی بازار سهام امریکا شاهد کاهش ۱.۳۲ درصدی بود.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha