۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
پروژه آبرسانی به آبیک به دلیل مشکلات مالی با تاخیر تکمیل می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

پروژه آبرسانی به آبیک به دلیل مشکلات مالی با تاخیر تکمیل می شود

قزوین- ملکی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: پروژه آبرسانی به آبیک که پیش از این اعلام شده بود تا دهه فجر به بهره برداری می رسد به دلیل عدم تامین به موقع اعتبارات با تاخیر تکمیل می شود.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به این که آبرسانی به آبیک به دلیل مشکلات تامین آب شرب مورد نیاز برای مردم به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه ها در استان قزوین تعریف شده است در طی دو سال گذشته با تمام توان برای تامین اعتبارات، عقد قراردادها و آغاز به کار پروژه تلاش کردیم و امیدواریم بودیم که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: زمانی که پیش بینی های اولیه برای اجرای پروژه در اوایل سال ۹۸ انجام شد تخمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در پی یک پروسه اداری و تا زمان اختصاص اعتبار و آغاز به کار پروژه با افزایش قیمت مواجه شدیم و میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کار تا ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در نهایت در نیمه دوم سال ۹۹ تخمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه تا ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که همین میزان نیز تا کنون محقق نشده است.

ملکی افزود: از این میزان نیز تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان محقق شده است و تنها ۴۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی پرداخت گردیده و مابقی آن به صورت اسناد خزانه در اختیار ما قرار گرفته است که تبدیل اسناد خزانه در بازار و اجرای پروژه با آن نیز به معنای تخصیص ۵۰ درصدی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بود که پروژه تا پایان تابستان به بهره برداری برسد اما صرف نظر از اینکه افزایش قیمت جدی در کالاهای مورد نیاز برای تکمیل پروژه در این مدت رخ داده است هنوز ۸۰ میلیارد تومان از آن به ما تحویل نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: پروژه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تامین به موقع اعتبارات در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

ملکی خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر متوقف نشده است و با سرعت مناسبی در حال اجراست اما در صورتی که مشکل تامین لوله ها و اعتبارات مورد نیاز برای آن مرتفع گردد به زودی تکمیل می شود.

ملکی افزود: این پروژه بیش از ۳۰۰ کیلومتر خط لوله دارد که در فاز نخست آبرسانی به آبیک را تامین میکند و در نهایت به تامین آب شرب پایدار ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در قزوین منتهی می شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha