۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کرونا و تحریم تولیدکنندگان پوشاک را ضعیف کرد/ فقدان حمایت دولتی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گرگان: 

کرونا و تحریم تولیدکنندگان پوشاک را ضعیف کرد/ فقدان حمایت دولتی

گرگان– اغیاری، رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک گرگان گفت: دولت در وضعیت تحریم و کرونا هیچ حمایتی از این صنف نداشته و تولیدکنندگان پوشاک به حال خود رها شده اند. 

علی‌محمد اغیاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک گرگان ۴۲۰ عضو فعال دارد که شامل پیراهن‌دوزان، اتوشویی، خشک‌شویی، زنان دوزان است.

وی افزود: کرونا و تحریم‌ها تأثیر نامطلوبی بر درآمد این قشر داشته و باتوجه‌به اینکه شغل ما ضرورت اجتماع نیست بسیار کم‌کار و ضعیف شده‌ایم و دولت نیز دراین‌خصوص هیچ حمایتی نداشته است.

اغیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها برخی مواد اولیه خیاطی مانند لایه یقه کت، لایه پیراهن و مواد اولیه نخ در بازار وجود ندارد و اجناسی هم که در انبارها وجود داشته با قیمت بالا فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت پارچه نسبت به دو سال گذشته پنج برابر شده است، ادامه داد: هزینه‌های سرسام‌آور و نبود مواد اولیه سبب شده که برخی کارخانه‌های نساجی در کشور فعال نباشند.

رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک گرگان با بیان اینکه قبل از سال ۸۰ صادرات خوبی در حوزه تولید پوشاک وجود داشت، یادآور شد: در حال حاضر ما تحریم هستیم و با دیگر کشورها معاملاتی نداریم و نمی‌توانیم در حوزه صادرات به‌خوبی عمل کنیم.

اغیاری گفت: درگذشته تعاونی‌هایی وجود داشت که وسایل خیاطی با قیمت مناسب را در اختیار اعضای اتحادیه قرار می داد اما الان به دلیل گرانی و تحریم این تعاونی‌ها وجود ندارد و در بازار مواد اولیه باقیمت‌های گزاف خریدوفروش می‌شود و نظارتی بر روند قیمت‌گذاری نیز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: خیاطان صنعتی نیز از وضع موجود رضایتی ندارند قیمت چرخ‌های خیاطی صنعتی در این چند سال بسیار افزایش داشته و تهیه آن برای آنها بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت حمایت باید کند تا چرخ و مواد اولیه ارزان‌تر شود و مردم رغبت به تولید پوشاک داشته باشند؛ اگر رها شده باشد وضعیت بهتر از این نخواهد شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha