۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
سیر صعودی بورس در مازندران/ ثبت ۲۵۹ میلیون معامله
بازار بررسی کرد؛

سیر صعودی بورس در مازندران/ ثبت ۲۵۹ میلیون معامله

ساری- روند معاملات در بورس مازندران روی خط صعود و اوج قرار گرفت تا در تابستان گرم، بخشی از ضررهای پاییز و زمستان قبل را جبران کند.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار بورس همزمان با روزهای گرم تابستانی، روزهای داغی را سپری می کنند و حجم معاملات از مرز ۲۵۰ میلیون فقره عبور کرده است.

همزمان با روزهای آغاز دولت جدید، بورس هم به تغییرات واکنش مثبت نشان داد تا بخشی از ضررها و منفی های دستوری سال قبل را در بازار پرنوسان و شیشه ای جبران کند.

علی جعفری مدیر تالار بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رکوردزنی بورس طی هفته جاری، حجم معاملات این تالار را ۲۵۹ میلیون و۷۳۱ هزار و ۷۳۳ سهم اعلام کرد و ارزش آن را هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی سهام خریداری شده ۷۱۸ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: در این هفته سهام شرکت های پالایش نفت تهران، فولاد خوزستان، سپید کاکیان و پارس آریان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۴۲ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۸ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت نیز با ۵۰ هزار و ۱۹۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۲۰ واحد رسید.

به گزارش بازار، آخرین رکورد معاملات ثبت شده در بورس مازندران در سال جاری ۲۱۳ میلیون فقره به ارزش هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha