۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
 قیمت هر کیلو شیرخام بیش از ۷ هزار تومان شد
رئیس انجمن صنفی گاوداران:

قیمت هر کیلو شیرخام بیش از ۷ هزار تومان شد

قیمت تمام شده یک کیلو شیر خام به بیش از ۷ هزار تومان رسیده، این در شرایطی است که برداشت زراعی تمام شده و همین امر هزینه تمام شده برای دامداران را به شدت بالا برده است.

به گزارش بازار، احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران و تولیدکننده با تأکید بر اینکه تولیدکننده گرانفروش نیست گفت: تولیدکننده دچار گرانی تهیه مواد اولیه تولید شده است.

وی افزود: از آنجایی که ماشین تولید ما در بخش دامپروری یک موجود زنده است لذا نمی توان به حیوان گفت که امروز مواد اولیه موجود نیست و یا کم است و لذا به هر قیمتی که شده باید مواد اولیه و نهاده را تهیه کنیم تا حیوان از بین نرود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران اظهارکرد: دولت بابت نهاده های وارداتی از جمله جو و ذرت و سویا ارز ۴۲۰۰ تومانی می پردازد اما ۶۰ درصد غذای دام از علوفه دامی است که وارداتی هم نیست و تمامش در کشور تولید می شود.

وی با اشاره رشد ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی قیمت کاه، یونجه و ذرت مصرفی دام گفت: متاسفانه امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه در کشور قیمت کاه از ۸۵۰ تومان سال گذشته به ۴۵۰۰ تومان، یونجه مصرفی دام از ۲ هزار تومان به ۶ هزار تومان و قیمت ذرت علوفه ای هم از ۶۲۰ تومان به ۱۸۵۰ تومان افزایش یافته است.

مقدسی با اعلام اینکه قیمت تمام شده یک کیلو شیر خام به بیش از ۷ هزار تومان رسیده اظهارکرد: این در شرایطی است که برداشت زراعی ما تمام شده و غذای دام به شدت کم است و همین هزینه تمام شده را برای دامداران به شدت بالا برده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: در حال حاضر با وجود همه گرانی ها و افزایش قیمت ها اما باز هم ارزان ترین ماده غذایی در کشور ما شیر و لبنیات است و فقط باید فکری کرد که تولید متوقف نشود.

مقدسی از ارز ۴۲۰۰ تومانی با تعبیر «ارز کثیف» یاد کرد و گفت: اگر این ارز که ساختار تولید را در این مملکت را نابود می کند و تاکنون هم ضربات سنگینی به پیکره تولید وارد کرده حذف شود قطعاً موفقیت ما صدچندان خواهدشد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران از دولت درخواست کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی را که منشأ رانت و انحصار عجیبی است حذف کند و مابه التفاوت نرخ ارز را در قالب کارت های اعتباری برای خرید مواد پروتئینی به دهک های مستحق بپردازد.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد خدمتی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      1 0
      بنده گاودارم ،دیگر شیر ندارم چون گاوهای شیرده را فرستادم کشتار ،،الان هم با ۵۰ راس تلیسه ادامه میدم به امید حذف دلار ۴۲۰۰ کثیف ،که اگر حذف ارز ۴۲۰۰ در یک ماه اینده اتفاق نیفتد ،تلیسه ها رو هم راهی کشتاگاه میکنم ،این دلار دولتی ورشکست و نابودمون کرد ،بدترین دوران کاری رو میگذرونیم ،با رانت و فساد تولید زانو زد