۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
صادرات رنگ به کشور چین آغاز شده است/ تلاش برای جذب بازارهای جدید
مدیر کارخانه الوان ثابت:

صادرات رنگ به کشور چین آغاز شده است/ تلاش برای جذب بازارهای جدید

همدان - سلماسی، مدیر کارخانه الوان ثابت گفت: صادرات رنگ به کشور چین را آغاز کرده ایم و امسال این روند افزایش پیدا می‌کند ضمن اینکه به دنبال جذب بازارهای جدید هستیم.

پویا سلماسی در گفتگو با خبرنگار بازار با تأکید بر اینکه کارخانه الوان ثابت در ابتدا با دانشی که از کشور کره انتقال داده بود در زمینه تولید رنگ‌های اصلی برای صنایع نساجی فعالیت کرد، گفت: شرکت در سال ۷۸ دچار ورشکستگی شد و تا سال ۸۱ رو به تعطیلی بود تا اینکه در سال ۸۲ مجموعه را خریداری کردند و شرکت دوباره پا گرفت و در حال حاضر یکی از خصوصی‌سازی‌های معتبر کشور به شمار می‌رود.

سلماسی ادامه داد: الوان ثابت در حال حاضر ۱۴ مجموعه صنعتی کشور را از نظر بازار فروش پوشش می‌دهد و محصولات تولیدی مورد مصرف صنایع نساجی، صنایع خوراکی، صنایع دارویی، صنایع چرم، صنایع کاغد، صنایع کود و سم، صنایع شوینده، صنایع پالایشگاهی، نفت و بنزین و تولید روغن‌های صنعتی را تأمین می‌کند.

وی یادآور شد: در این مجموعه کارهای تحقیقاتی انجام می‌شود به نحوی که در سال گذشته ۱۴ مورد ثبت کار دانش‌بنیان و اختراع جدید انجام شده است.

مدیرکارخانه الوان ثابت در ادامه به بومی سازی مواد وارداتی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۶ تاکنون از تعداد ۴۰ نیروی کار به ۲۰۰ نفر رشد یافتیم ضمن اینکه الوان ثابت تنها کارخانه شیمیایی است که عنوان شرکت سبز محیط زیست را کسب کرده و هیچ‌ نوع پساب خروجی ندارد و پساب خروجی‌ بعد از فیلتر دوباره احیاء و در سنتز رنگ استفاده می‌شود.

وی گفت: این شرکت برای تمام کسانی که در حوزه‌های مهندسی شیمی، صنایع، برق و مکانیک فارغ‌التحصیل شده‌اند جای کار بسیار دارد تا جایی که  به دنبال جذب نیروی کار ارزشی است.

سلماسی با بیان اینکه تولید سال ۹۶ شرکت، ۲۵۰ تن بود که این میزان در سال ۹۷ به ۷۰۰ تن رسید و در سال ۹۸ به ۱۲۰۰ تن و در سال گذشته نیز این میزان به دو هزار تن رسید؛ اضافه کرد: این شرکت در حوزه اکادمیک کار کرده و دانشگاه علمی کاربردی آن به عنوان یکی از مجموعه‌های علمی فعال است و رشته‌های زیادی در آن جذب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه چین و هند رنگ‌ مورد نیاز دنیا را تأمین می‌کنند، عنوان کرد: با این وجود ما توانستیم تولید و صادرات رنگ به کشور چین را شروع کنیم و در سال‌جاری این روند افزایش پیدا می‌کند اگرچه در حوزه صادرات کشورهایی از جمله عراق، ترکیه، افغانستان و ترکمنستان را جذب کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha