۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنای قیمت گذاری کالاهای بهداشتی و پزشکی باشد/ کنترل مبادی ورودی کرمان
استاندار کرمان:

مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنای قیمت گذاری کالاهای بهداشتی و پزشکی باشد/ کنترل مبادی ورودی کرمان

کرمان - استاندار کرمان گفت: مصوبه ستاد تنظیم بازار باید مبنای قیمت گذاری تمام کالاها و لوازم پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد فدایی استاندار کرمان بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص مصوبات ستاد کرونا اظهار داشت: امروز جلسه ستاد ملی با رئیس جمهور به‌ صورت ویدیو کنفراس برگزاری شد و یکی از موضوع ها در این کنفرانس در خصوص حمل و نقل عمومی کشور شامل حرکت قطارها، هواپیما و پایانه مسافربری بود.

وی در ادامه افزود: در جلسه ستاد ملی گفته شد که استان ها در خصوص حمل و نقل های عمومی کشور تصمیم محلی نگیرند و تصمیم در خصوص حمل و نقل های عمومی باید با هماهنگی ستاد ملی باشد.

فدایی در خصوص خرید و فروش اینترنتی کالا و اقلام باید گسترش و توسعه پیدا کند، بیان داشت: دستگاه های مربوطه برای زیرساخت های توسعه خرید و فروش اینترنتی اگر نیاز به منابع مالی است برآورد و به ستاد اعلام کنند تا با کمک ستاد خرید و فروش اینترنتی هرچه سریع تر گسترش پیدا کند.

استاندار کرمان در خصوص تعطیلی دانشگاه ها و مدارس تصریح کرد: اگر دانشگاه ها از ۱۶ فروردین آغاز شدند طبق مصوبه ستاد ملی کشور سه هفته به دوره آموزشی اضافه خواهد شد اما اگر این تعطیلی ها ادامه داشته باشد نصف میزان تعطیلی به صورت حضوری به دوره آموزشی اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: افرادی که مشکوک به بیماری هستند به بیمارستان مراجعه نکنند بلکه به مراکز ۱۶ ساعته در پنج نقطه سطح شهر کرمان مراجعه کنند و تا کنون این مراکز حدود دو هزار نفر مراجعه کننده داشته است.

استاندار کرمان با اشاره به فعالیت مراکز غربالگری ارتش گفت: در سطح کشور به دستور مقام معظم رهبری مراکز غربالگری ارتش فعال شده اند و تا کنون در استان کرمان هفت هزار نفر مراجعه کننده داشته ایم.

فدایی در خصوص کنترل ورودی های استان کرمان افزود: مهمترین ورودی استان کرمان شهرستان انار است با توجه به دو راهی دهج که یکی از ورودی های ترانزیتی است و وسایل نقلیه بیشتر به هرمزگان و سیستان بلوچستان تردد دارند مشکلاتی را برای استان یزد ایجاد کرده است و در این خصوص مقرر شد دستورالعملی برای ورود خودروها تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد تیم های گشتی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر پلاک های غیر بومی را کنترل کنند، عنوان کرد: ممکن است به دلیل تعطیلی مراکز اقامتی، مدارس و بوم گردی ها افراد غیر بومی که به استان کرمان مسافرت می کنند در پارک ها با استفاده ار چادر های مسافرتی مستقر شوند که مصوب شد گشت ها با این موارد برخورد کنند.

فدایی در ادامه گفت: در خصوص افراد بومی که اقدام به زدن چادر در پارک های سطح شهر می کنند کارگروه امنیتی انتظامی ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری های لازم را انجام خواهد داد.

استاندار کرمان افزود: مبنای قیمت گذاری تمام کالاها و لوازم پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا اعم از تولیدی یا وارداتی باید مصوبه ستاد تنظیم بازار باشد.

وی تصریح کرد: ماسک های تولید شده در استان کرمان در دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی خواهند شد.

کد خبر: ۱۰٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha