۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
زیرساخت های تولید در منطقه آزاد چابهار رشد کرده است
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار:

زیرساخت های تولید در منطقه آزاد چابهار رشد کرده است

چابهار - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طی یکسال گذشته ورود مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات تولیدی به بندر چابهار ۴۱۳ درصد رشد داشته است که نشان دهنده رشد و تقویت زیرساختها است.

عبدالرحیم کردی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تقویت صادرات و کنترل واردات نیازمند به روز رسانی ماشین آلات خط تولید و استقرار ماشین آلات جدید است و در این راستا شاهد رشد ۴۱۳ درصدی ورود مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات تولیدی به بندر چابهار طی یکسال گذشته بوده ایم. 

وی افزود: اسکله‌های کانتینری بندر چابهار برای ۳۴۰ متر طراحی شده‌ و در افت آب هم حدود ۱۸,۵ متر است از این رو دیگر هیچ محدودیتی در بحث تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بندر چابهار وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در برخی فصل ها کشتی ها به سختی در بندر چابهار پهلو می گرفتند که اکنون با ساخت موج شکن سه کیلومتری دیگر هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی‌ها در بندر چابهار نداریم.

وی با تاکید بر این که بندر چابهار می تواند به عنوان پشتیبان کل بنادر ایران عملیات بندری را انجام دهد،‌ گفت:‌ فاز یک و دو بندر چابهار را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اجرایی کرده است.

کردی با اشاره به اینکه بندر چابهار به سه بازار مهم دنیا دسترسی دارد، افزود: بازارهای هدف عامل مهم تعیین کننده قیمت تمام‌شده هستند به همین دلیل به دنبال کوتاه کردن مسیرهای خود هستند و کریدورهای جدید و ابزارهای نوین حمل و نقل وارد بازار حمل‌ونقل و لجستیک شده‌اند، این سه بازار بسیار مهم در آسیا، آسیای جنوب شرقی و شمال آفریقا قرار دارند که می توانند در زمینه مصرف و تامین مواد اولیه سهم بسیاری زیادی را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه بهترین نقطه برای اتصال این مناطق و جنوب آفریقا به یکدیگر ایران و بندر چابهار است، تصریح کرد: رسیدن به آب‌های آزاد برای ایران یک فضای بی‌رقیب است.

کد خبر: ۱۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha