۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
۴۵ درصد سهمیه میوه شب عید در کردستان توزیع شده است
از ابتدای آغاز طرح توزیع میوه شب عید تاکنون؛

۴۵ درصد سهمیه میوه شب عید در کردستان توزیع شده است

کردستان- معاون صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون ۴۵ درصد سهمیه میوه شب عید در این استان توزیع شده است.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار سهمیه میوه شب عید در این استان را یک هزار و ۱۲۰ تُن پرتقال و ۶۰۰ تُن سیب درختی ذکر کرد و اظهار داشت: 45 درصد میزان کل این سهمیه در 96 غرفه برپا شده در سطح استان بین مصرف کنندگان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت میوه های شب عید در طول روزهای توزیع آن متغییر است، اضافه کرد: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان قیمت میوه‌های شب عید باید کمتر از عرضه آن در بازار باشد.  

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  افزود: قیمت هر کیلوگرم پرتقال و سیب شب عید پنج هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و تا به امروز هم ثابت بوده است.

خلیقی با بیان اینکه اگر قیمت این دو میوه در بازار تغییر کند نرخ آن در غرفه ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد، اظهار کرد: مصرف کنندگان هر روز از ساعت ۹ صبح الی 18 بعدازظهر می توانند به غرفه های عرضه کننده میوه شب عید مراجعه کنند.

وی  یادآور شد: به منظور ممانعت از تجمع مردم جلوی غرفه ها در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، توزیع سیب و پرتقال به صورت جعبه ای انجام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  اظهار داشت: فروش میوه شب عید با نرخ بیشتر از آنچه اعلام شده تخلف گرانفروشی به شمار می رود و مردم می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ این تخلف را گزارش دهند.

کد خبر: ۱۰٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha