۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
اعلام نرخ کارمزد مشاوران املاک در ساری/ وضعیت بازار راکد است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اعلام نرخ کارمزد مشاوران املاک در ساری/ وضعیت بازار راکد است

ساری- برزگر، نایب رئیس اتحادیه املاک ساری نرخ کارمزد مشاوران املاک در استان را اعلام کرد و خواستار توجه به این مصوبه شد.

علیرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نرخ کارمزد مشاوران املاک براساس مصوبه کمیسیون نظارت مرکز استان مازندران اظهار داشت: برای معاملات تا سقف ۶۵۰ میلیون تومان سهم هریک از طرف های معامله ۷۵ صدم درصد و برای معاملات مازاد بر ۶۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم هر یک ۵۰ صدم درصد است.

وی ادامه داد: همچنین برای معاملات مازاد بر ۱.۳ میلیارد تومان تا دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم هر یک از طرف های معامله ۴۰ صدم درصد، برای معاملات مازاد بر ۲.۶ میلیارد تومان سهم هریک ۲۵ صدم درصد تعیین شده است.

وی کارمزد اجاره را یک سوم اجاره ماهایانه و کارمزد رهن را یک درصد از مبلغ رهن برای هر یک از طرف های معامله برشمرد و گفت: نرخ مشارکت در ساخت نیز یک درصد از ارزش ملک برای هر یک از طرف های معامله تعیین شده است.

برزگر در صورت توافق در خارج از دفتر و تنظیم قراردادها نیز سهم هر یک از طرف های معامله یک دوم تعرفه مصوب معین شده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک ساری با اظهار اینکه حق الزحمه معاملات خرید و فروش به صورت پلکانی محسوب می شود، ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده نیز به مبلغ حق الزحمه اضافه می شود.

وی وضعیت بازار معاملات املاک را در حال حاضر راکد توصیف کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha