ارزش ۹۲ میلیارد دلاری بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند تا ۲۰۲۷
رشد چشمگیر بازار جهانی دستگاه های تصفیه هوای هوشمند

ارزش ۹۲ میلیارد دلاری بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند تا ۲۰۲۷

کارشناسان جهانی می گویند: ارزش بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در سال ۲۰۲۷ به بالغ بر ۹۲ میلیارد دلار می رسد و کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی بیشترین رشد را در آسیا رقم خواهند زد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: با ورود تکنولوژی های نوین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و غیره به زندگی بشر به نظر می رسد هوشمند سازی تمام جوانب کار و زندگی ما اجتناب ناپذیر است. به طوری که محققان و کارشناسان جهانی معتقدند تا سال ۲۰۳۰ خانه ها نیز به طور چشمگیری هوشمند می شود. آنها معتقدند که هوشمند شدن لوازم خانگی به خصوص دستگاه های تصفیه هوای هوشمند جزو اولین ها خواهد بود و پیش از هر نوع لوازم خانگی این دو محصول مبتنی بر تکنولوژی های نوین و هوش مصنوعی خواهند شد.

به گفته کارشناسان، تغییر در قدرت خرید مصرف کنندگان یکی از عوامل اصلی در رشد بازار لوازم خانگی هوشمند است. پیش بینی می شود افزایش تقاضا برای لوازم با مصرف انرژی کم، فرصت های تجاری جدیدی را برای فروشندگان لوازم خانگی هوشمند ایجاد کند. این در حالی است که پیشرفت در اینترنت اشیاء یکی از عوامل کلیدی برای خانه های هوشمند و اتوماسیون خانه است که بازار لوازم خانگی هوشمند را هدایت می کند. از سوی دیگر به گفته کارشناسان، در دسترس بودن بیشتر گزینه های تأمین مالی، افزایش خانواده های هسته ای، تغییر شیوه زندگی و راه اندازی مدل های جدید و پیشرفته از جمله دیگر عواملی هستند که منجر به رشد بازار لوازم خانگی هوشمند می شوند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود که اندازه بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در سال ۲۰۲۷ از مرز ۹۲ میلیارد دلار عبور کند

رشد ۱۴ درصدی بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷
بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود که اندازه بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در یک بازه زمانی ۷ ساله یعنی از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ به میزان ۱۴ درصد رشد داشته باشد و در نتیجه اندازه بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در سال ۲۰۲۷ به بالغ بر ۹۲ میلیارد دلار برسد.

کارشناسان می گویند در حقیقت این بازار به دلیل افزایش جمعیت سالمندی، بهبود سیستم های ارتباطی، توسعه محصول جدید و بهبود اینترنت اشیاء (IoT) به احتمال زیاد در سال های پیش شاهد رشد چشمگیری خواهد بود.

این در حالی است که به گفته کارشناسان امر، فناوری های نوین مسئول ارائه راه حلهای موثر برای صرفه جویی در انرژی است، که با ابتکارات مختلف و اصلاحات مطلوب انجام شده توسط دستگاههای دولتی در مناطق توسعه یافته، از جمله اروپا و آمریکای شمالی پشتیبانی می شود. نکته جالب توجه اینکه در سطح جهان افزایش هزینه های بازسازی خانه ها تقاضا برای اینگونه تکنولوژی های و محصولات هوشمند را افزایش داده است. علاوه بر این، پیشرفت های سریع در زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بی سیم امکان جذب آسان لوازم خانگی سازگار با دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند، لپ تاپ و رایانه را فراهم می آورد.  در نتیجه به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا عملکرد یخچال خود را از مکان های دور کنترل و بهینه سازی کنند.

نفوذ ۱۹ درصدی خانه های هوشمند در سطح جهانی تا سال ۲۰۲۲
از سوی دیگر کارشناسان می گویند: استقبال بالای مردم قاره آمریکا از دستگاه های هوشمند و خانه های هوشمند به دلیل افزایش اهمیت دستگاه های متصل، فروش ماشین های لباسشویی هوشمند را افزایش می دهد. به طوری که در یک نظر سنجی اعلام شده است  از هر ۵ نفر در آمریکا ۳ نفر محصولات خانه هوشمند را خریداری می کنند تا خانه های خود را از طریق تلفن های هوشمند خود کنترل کنند. به همین دلیل در حالی که در سال ۲۰۱۸ نفوذ خانه های هوشمند ۷.۵ درصد بوده است این احتمال وجود دارد که میزان این نفوذ تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۹.۵ درصد برسد. بنابراین افزایش حرکت در صنعت، وسعت لوازم خانگی هوشمند را افزایش می دهد که انتظار می رود فروش را افزایش دهد.

ارزش ۹۲ میلیارد دلاری بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند تا ۲۰۲۷

همه گیری COVID-۱۹ رشد ۱۷ درصدی بازار جهانی دستگاه های تصفیه هوای هوشمند را رقم زده است
بر اساس گزارشات منتشر شده در حالی که ماشین های لباسشویی هوشمند با سهم ۳۱ درصدی در سال ۲۰۱۹ بیشترین حضور را بر اساس نوع محصول در بازار جهانی داشته است پیش بینی می شود دستگاه های تصفیه هوای هوشمند سریعترین رشد را در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ رقم بزنند به طوری که در مدت نامبرده به طور میانگین رشدی ۱۷.۹ درصدی داشته باشند. نکته جالب توجه اینکه به گفته کارشناسان جهانی همه گیری COVID-۱۹موثرترین عامل محرک بر رشد بازار جهانی دستگاه های تصفیه هوای هوشمند به شمار می رود.

کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی» در بین همه کشورهای بازار آسیایی سریعترین رشد بازار لوازم خانگی هوشمند را خواهند داشت

چین، هند، ژاپن و کره جنوبی؛ بیشترین رشد حوزه لوازم خانگی هوشمند قاره آسیا را ثبت می کنند
در بخش دیگری از گزارشاتی که در حوزه لوازم خانگی هوشمند منتشر شده کارشناسان اظهار داشته اند که با توجه به رکود اقتصادی جهان می توان اینگونه گفت که کشورهای «چین، هند، ژاپن و کره جنوبی» در بین همه کشورهای بازار آسیایی سریعترین رشد را خواهند داشت.

از سوی دیگر کشورهای «آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا» بیشترین ضربه را خواهند دید. اگرچه انتظار می رود ضربه های وارد شده به بازار این کشورها تا پایان سال جاری میلادی به میزان ۲۵ درصد جبران شود و رشد مثبت تقاضا و عرضه در این مناطق رقم بخورد.

نگرانی در مورد امنیت دستگاه و هزینه بالای محصولات؛ اصلی ترین چالش های پیش روی فروشندگان لوازم خانگی هوشمند
اگرچه کارشناسان جهانی در مقاطع مختلف و بازارهای زمانی مختلف رشد بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند را تجزیه و تحلیل کرده اند و به عنوان مثال در یک گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرده بودند که بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند با رشدی به میزان ۳۲ درصد بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ رشد خواهد کرد و عواملی مانند افزایش دیجیتالی شدن، افزایش آگاهی مصرف کنندگان از هاب های هوشمند، افزایش استانداردهای زندگی، افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان و افزایش یکپارچگی و پایداری در فرایند زندگی را جزو عوامل رشد بازار این محصولات اعلام کرده بودند اما شیوع کرونا ویروس برخی از این معادلات و محاسبات را تا حدودی به هم ریخت. به طوری که امروز کارشناسان اینگونه اذعان می دارند که فروشندگان لوازم خانگی هوشمند با چالش های خاصی روبرو هستند که ممکن است مانع رشد این بازار شود که از جمله این موارد می توان به کاهش توان خرید مردم به واسطه رکود اقتصادی جهانی حاصل از همه گیری COVID-۱۹ اشاره کرد.

علاوه بر این به گفته کارشناسان، چالش های دیگری از جمله چند چالش در بازار لوازم خانگی هوشمند شامل «نگرانی در مورد امنیت دستگاه، کارآیی و دوام محصولات و هزینه بالای محصولات لوازم خانگی» نیز می تواند موانع برای فروش لوازم خانگی هوشمند محسوب شود.

علاوه بر این کارشناسان می گویند قابلیت استفاده کامل و قابلیت همکاری دستگاه های متصل نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث ایجاد مشکل در زمانی شود که مصرف کنندگان بخواهند یک راه حل هوشمند از یک فروشنده را در هاب هوشمند ارائه شده توسط فروشنده متفاوت ادغام کنند.

با این وجود به نظر می رسد مزایای داشتن یک خانه هوشمند به قدری چشمگیر است که هیچ کدام از موارد و موانع نامبرده نخواهند توانست جلو پیشرفت و رشد این بازار جهانی را طی دهه آینده بگیرند.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha